عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه گردشگری سلامت در کشور سبب ارتقای امکانات فیزیکی و انسانی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد رجایی افزود: گردشگر سلامت در توسعه گردشگری و ارتقا سطح کیفی خدمات بهداشتی درمانی کشور میزبان موثر است و سبب به وجود آمدن رقابت میان کشورهای گردشگر پذیر می شود.
وی ادامه داد: گردشگری سلامت به معنای سفر بیماران به کشورهای دیگر به منظور دریافت درمان های تخصصی و اعمال جراحی و یا سفر افراد سالم با هدف ارتقای سطح سلامت است که برای کشور مقصد یک صنعت رو به رشد و درآمدزا و  همچنین به گونه ای که تعداد گردشگران سلامت در کل دنیا سالانه ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.
رجایی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری سلامت در کشور سبب ارتقای امکانات فیزیکی و انسانی می شود و نقش مفیدی در ارتقا سطح خدمات پزشکی و توسعه کلی کشور دارد به گونه ای که با مجلس شورای اسلامی و دولت با تصویب لوایحی در راستای تسهیل خدمات پزشکی و درمانی برای بیماران و گردشگران سلامت نیازهای لازمه جامعه را تامین می کند.
نماینده مردم گناباد بیان کرد: ایران در میان کشورهای اسلامی جایگاه ویژه ای داراد و از بهترین امکانات پزشکی درمانی در سطح منطقه برخوردار است و همچنین دارای فرهنگ و تمدن غنی و ظرفیت بالا در راستای جذب گردشگر سلامت است.
وی با اشاره به توسعه طب سنتی در خدمات پزشکی درمانی، عنوان کرد: طب سنتی در میان راه های درمانی و خدمات پزشکی هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و نمی تواند در جذب گردشگر سلامت در ایران موثر باشد اما می توان در کنار خدمات پزشکی از طب سنتی و ترویج و شناخت آن در این مسیر نیز استفاده کرد.
رجایی با تاکید بر تقویت زیرساخت های گردشگری سلامت در ایران، اظهار کرد: باید از امکانات و پیشرفت های بهتری در این عرصه استفاده کرد تا بتوان به نتایج مطلوبی که دولت پیش بینی کرده است رسید./ب

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.