بيش از 18 هزار و 500 قطعه تجهيزات حفاري توسط متخصصان داخلي ساخته شده که اين تجهيزات قابل رقابت با شرکت هاي بين المللي است.

احمد قلعه باني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: تجهيزات حفاري ساخته شده در کشور از نظر نرم افزاري و سخت افزاري منحصر به فرد بوده و اکثر نيازهاي داخلي را در بخش حفاري برآورده کرده است.

وي تصريح کرد: با ساخت تجهيزات حفاري در داخل وابستگي بخش حفاري به خارج کاملا قطع مي شود که اميد است با برنامه ريزي و سرمايه گذاري صحيح بتوانيم به توسعه اين صنعت کمک کنيم.

معاون وزير نفت اظهار داشت: در حال حاضر قراردادهايي با دانشگاه هاي کشور منعقد شده که بخشي از پژوهش ها تبديل به نيمه صنعتي شده است.

وي تاکيد کرد: تاکنون 18 هزار و 500 قطعه تجهيزات حفاري در داخل ساخته شدکه منحصر به فرد و قابل رقابت با شرکت هاي بين المللي است که اميدواريم در آينده به طور کامل در ساخت حفاري، که يکي از بزرگترين نيازهاي وسيع در صنعت نفت است با برنامه ريزي صحيح به صورت کامل در داخل ساخته شود.

قلعه باني از نياز 2500 چاه حفاري در کشور خبر داد و گفت: بيش از 50 درصد هزينه ها در بخش توليد و حفاري صرف مي شود با توجه به اينکه مخازن نيمه دوم، عمرشان به پايان رسيده و بايد تعداد چاه هاي بيشتري را حفاري کنيم.

وي  گفت: در طول تاريخ، از اول صنعت نفت تا به حال کمتر از 3 هزار چاه در کشور داريم که بايد در برنامه پنجم توسعه 2500 چاه در کشور حفاري شود.

مديرعامل شرکت ملي نفت اضافه کرد: در حال حاضر براي ساخت دکل اقداماتي در گذشته صورت گرفته در همين رابطه کنسرسيومي با جهاد دانشگاهي و سازندگان وزارت دفاع منعقد شده که 14 دکل در بخش فشنگي و 4 دکل با شرکت هاي ديگر در بخش دريا بسته شده که بخشي از بودجه کشور در قالب اعتبارات طولاني مدت به سازندگان تجهيزات حفاري به صورت وام داده شود.

قلعه باني اظهار داشت: با سرمايه گذاري علاوه بر تأمين نياز داخلي مي توانيم با صادرات نيازهاي منطقه را برآورده سازيم./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار