دستيابي به يك كشف جديد، افراد مبتلا به بيماري سلياك را قادر به خوردن غذاهاي حاوي گلوتن مي‌كند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه انجمن شيمي آمريكا، محققان با انجام آزمايشات خود توانستند آنزيم جديدي به نام KumaMax‌ را ايجاد نمايند كه بيش از 95 درصد ظهور پپتيدهاي گلوتن در بيماري سلياك را در شرايط اسيدي مانند آنهايي كه در معده نقش دارند مي‌شكند.

براساس اين گزارش محققان ضمن بيان اين كه آنزيم مادر معده، گلوتن را مي‌شكنند و به قطعات كوچكتري به نام پپتيدها تبديل مي‌كنند افزودند اين پپتيدها براي اكثر مردم بي‌ضرر هستند اما براي افراد مبتلا به بيماري سلياك باعث ايجاد يك واكنش خود ايمني و علائم دردناكي مي‌شوند كه در اين ميان اگر يك آنزيم بتواند پپتيدهاي مختلف معده را بشكند بيماران مبتلا قادر به خوردن غذاهاي حاوي گلوتن خواهند شد.

نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است خواص تركيبي اين آنزيم مهندسي شده يك كانديد اميدواركننده خوراكي براي درمان بيماري سلياك در آينده است.
به گفته محققان بيماري سلياك يك اختلال خود ايمني است كه در آن گلوتن موجود در گندم و جو و مواد غذايي ديگري از اين قبيل باعث بروزر التهاب در دستگاه گوارش مي‌شود كه در حال حاضر تنها درمان براي افراد مبتلا به اين بيماري استفاده از يك رژيم غذايي فاقد گلوتن است./ح
برچسب ها: سلیاک ، معده ، آنزیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار