ويترين مغازه‌ها يا حتي دکورشان حالا به اشغال دوبرند جديد درآمده است، آنها با کمک شرکاي ايراني خود که گارانتي معتبر و خدمات پس از فروش مطمئن ارائه مي‌دهند به عنوان پادشاهان جديد تاجگذاري کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، پس از وقفه کوتاه مدت خون تازه‌اي در رگ‌هاي بازار لپ تاپ جاري شده است با اين حال بعضي‌ها مي‌گويند نيست و موجودي انبارها خالي است بعد ها لابد خبر توقف ثبت سفارش کالا را گواه مي‌گيرند تا ما خيال کنيم حق با آنهاست اين گريه باز نمي‌شود مگر خودتان شال و  کلاه کنيد و به بازار برويد صرف نظر از طبقه اول پاساژ بزرگ پايتخت که در سيطره اپل فروش‌هاست در بقيه طبقات خريداران لپ تاپ ازدحام کرده‌اند و سعي مي‌کنند لابه لابي برگه قيمت‌ها و بروشورها چيزي را پيدا کنند که مي‌خواهند.

 فروشنده‌ها هم اوقات خوبي را پشت سر مي‌گذارند چه چيزي مي‌توانست آنها را بيشتر از اين سر شوق بياورد. آن هم درست در ايامي که بازار جهاني خودش را به خواب زده بود موذيانه از زير چشم رسيدن محصولات مبتني بر ويندوز هشت را انتظار مي‌کشد.

* آنجا دقيقا چه خبر است؟

در پاساژ پايتخت لپ تاپ تنها وسيله پر فروش نيست آنجا مردم سراغ همه چيز را مي‌گيرند از تبلت و گوشي موبايل گرفته تا کنسول بازي لوازم جانبي و انواع دروبين‌هاي عکاسي يا فيلمبرداري جز طبقه اول که متعلق به اپل فروش‌هاست، در طبقات بالاتر مردم مشتري لپ تاپ هستند.

بيشتر آنها سعي مي‌کنند خودشان را به دردسر نيازندازند پس فروشگاه‌هاي خلوت‌تر را انتخاب مي‌کنند که زرق و برق کمتري داشته باشد بعد دنبال برگه‌‌هايي مي‌گردند که مشخصات محصول با قيمت‌هاي آن چاپ شده باشد از سال‌ها پيش اين رسم در بازار پذيرفته شده است چون باعث مي‌شود انرژي کمتري از دو طرف گرفته شود.

 حالا اما فروشنده‌ها پوست انداختند نسل جديد آنها صبر و حوصله بيشتري دارند و در خوش زباني حريف مي‌طلبند مي‌توانيد شانس‌تان را با يکي از آنها امتحان کنيد و مثلا بخواهيد بهترين گزينه را پيش رويتان بگذارد براي رسيدن به نتيجه مناسب کافي است وضعيت خودتان را تمام و کمال تشريح کنيد.

 چيزهايي مثل انتظارتان از لپ تاپ، سليقه و سقف بودجه‌اي که مي‌توانيد وسط بگذاريد نکته قابل توجه غيبت بي سر و صداي قيمت‌هاي در برگه مشخصات است.

 از روزي که اسب وحشي دلار تصويري چموش از خود به جا گذاشت و به خاطر صرفه جويي در مصرف کاغذ بي خيال قيمت شوند. اگر واقعا مشتري باشيد يک نفر آدم خوش سر و زبان قيمت تمام مدل‌ها را از اول تا آخر تحويل‌تان مي‌دهد.

* کدام محصول پرفروش است؟

تا همين يکي دو سال پيش مردم بيشتر سراغ VAIO DELL و نهايتا توشيبا را مي‌گرفتند و اکيداحاضر نبودند به ‌HP،ايسر با فوجيتسو «لپ تاپ» بگويند.

 DELL  کم کم قافيه را باخت چون حاضر نيست قبول کند که کاربران خواهان تنوع هستند خواهان چيزهاي  جديد و تجربه‌هاي نو. VAIO اگرچه همچنان جلال و جبروت خود را حفظ کرده اما وقتي کار به قيمت پرسيدن مي‌رسد خيلي‌ها سريع دکمه برگشت را فشار مي‌دهند خيلي وقت از توشيبا خبري نمي‌شنويم در عوض ويترين مغازه‌ها و يا حتي دکورشان حالا جزو قلمرو بزرگ ASUS  و MSI به حساب مي‌آيد.

 هر دوي آنها مدت‌ها صبر کردند، فاکتور تنوع را به کار گرفتند و در نهايت با کمک شرکاي تجاري ايراني خود که گارانتي معتبر و خدمات پس از فروش مطمئن ارائه مي‌دهند به عنوان پادشاهان جديد تاجگذاري کردند.

* چه محصولات جديدي را ملاقات مي‌کنم؟

اولترابوک‌ها که قبلا درباره‌شان نوشته بوديم فعلا وضعيت نامشخصي دارند ظاهرا توليد کننده‌ها زمان مناسبي را براي معرفي اولترابوک‌ها انتخاب نکردند.

 اگرچه ما واقعا مشتاق محصولات تازه بوديم و اولترابوک‌ها با توجه به وزن کم و ظاهر باريک‌شان پتانسيل موفقيت را داشتند اما در نهايت قيمت مام شده‌شان ترسناک بود بعد هم پاي معرفي ويندوز جديد و استفاده از قابليت‌هاي لمسي‌اش وسط آمد.

چند تايي از آنها را در بازار ملاقات مي‌کنيد اما با توجه به قيمت‌شان توصيه مي‌کنيم دست نگه داريد. همچنين ملاقات کوتاهي با نسيل تازه نت بوک‌ها خواهيم داشت، آنها سبک‌تر، لاغرتر و جذابتر شده‌اند اما هنوز از پردازنده‌هاي ATOM استفاده مي‌کنند براي ما غريب است که مردم چطور به خودشان اجازه مي‌دهند 800 هزار تومان پول بي‌زبان را دور بياندازند.

* گران‌ترين‌ها کدامند؟

وقتي درباره گران قيمت‌هاي بازار حرف مي‌زنيم ذهن بيشتر مردم ناخودآگاه به سوي اپل و خانواده مک بوک‌ها مي‌رود آنها هيچ وقت تا به اين اندازه گران نبوده‌اند اما در حد بالاي شگفتي حالا مي‌توانيم چند محصول از ASUS  و MSI و سامسونگ را مثال بزنيم که از نظر قيمت شانه به شانه مک بوک پيش مي‌روند MSI GT70  حدود شش ميليون و 480 هزار تومان قيمت دارد و قيمت برادر کوچکترش يعني GT60  به شش ميليون و 310 هزار تومان مي‌رسد X4C900 محصول سامسونگ در سري A01 خود با قيمت پنج ميليون و 509 هزار تومان فروخته مي‌شود از ASUS  هم G53SX با قيمت چهار ميليون و 390 هزار تومان در فهرست گران‌ترين‌ها حضور دارند اين در حالي است که مثلا اولترابوک معروف ASUS  با نام تجاري Zenbook UX31E و گارانتي معتبر دو ساله سه ميليون و 990 هزار تومان فروخته مي‌شود محصول شگفت انگيز سوني يعني VaioZ213GX که سال گذشته از نظر فني در صدر فهرست خوب‌ها حضور داشت حالا دو برابر فروخته مي‌شود يعني سه ميليون و 859 هزار تومان.

* چيزي به اسم فهرست ارزان‌ترين ها وجود دارد؟

اگر نوت بوک‌ها را فاکتور بگيريم اولين گزينه PresarioCQ58 محصول مشترک HP و Compaq است که براي خريدن آن به حدود 990 هزار اسکنانس هزار توماني محتاج خواهيد بودگزينه‌هاي بعدي NP300E5Z سامسونگ، Lif book531-AH فوجيتسو و 531-AspireE1 هستند که به ترتيب 1 ميليون و 20، يک ميليون و 30 و يک ميليون و 40 هزار تومان قيمت دارند البته اگر با فروشنده گرم بگيري شايد بتواني بين 5 تا 15 هزار تومان تخفيف بگيريد.

* کدام يک ديگر ارزش خريد ندارند؟

کمتر از يک سال پيش درباره خانواده Inspiron نوشتيم وگفتيم که DELL چطور توانسته با استفاده از خلاقيت محصولي عالي با قيمت اقتصادي توليد کند سري 5110 حقيقتا غافگير کننده بودند آن هم از پردازنده‌هاي قدرتمند Corei7 حافظه‌هاي موقت قوي  6 گيگابايتي و هارد ديسک‌هاي 750 گيگابايتي ساخته شده بودند و بهايشان تنها کمي بيشتر از يک ميليون تومان بودند Inspiron DELL5110  هنوز در بازار وجود دارد اما به قيمت 2 ميليون و 10 هزار تومان فروخته مي‌شود.

* نظر هفت صبح

اگر واقعا به لپ تاپ نياز نداريد حتما خريد تبلت را امتحان کنيد مدل‌هاي جديد که براي کار با ويندوز 8 طراحي شده‌اند کم کم سر و کله‌شان در بازارهاي جهاني پيدا مي‌شود مدت زيادي طول نخواهد کشيد تا آنها را از نزديک ملاقات کنيم به جاي خريد محصولي که سه ميليون تومان قيمت دارد مي‌توان تا رسيدن آنها شکيبايي به خرج داد.

منبع: هفت صبح

انتهاي پيام/



برچسب ها: لپ تاپ ، فروشگاه ، گزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار