مدیر علمی طرح سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری کردستان، از ایجاد 132هزار شغل با اعتباری بالغ بر 110 هزار میلیارد ریال در کردستان طی برنامه پنجم توسعه خبر داد

مردوخی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران كردستان ؛اعلام کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان در صورت کسب اعتبار لازم و مهیا بودن شرایط می توان در طول برنامه پنجم توسعه 132 هزار شغل در کردستان ایجاد کرد.
وی افزود: در  تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان، 600 عنوان طرح سرمایه گذاری در قالب 16 شبکه شناسایی و پیشنهاد شده است که سرمایه گذاران می توانند از آن بهره برداری كنند.
مدیر علمی طرح تهیه و تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری کردستان در ادامه اضافه کرد: بستر سازی فضای کسب و کار از جمله قوانین و مقررات، تسهیلات بانکی، مجوز های آب، برق، گاز در سند بصورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه استان به لحاظ سرمایه گذاری ظرفیت های مستعدی را داراست و بسیاری از سرمایه ها بصورت نقدینگی در استان سرگردان است افزود: مراتع، باغات، کشاورزی و دامپروری در استان کردستان به عنوان یکی از پتانسیل ها مطرح است و می توان با برنامه ریزی در این حوزه ها زنجیره ای از فراورده ها از تولید تا توزیع را ساماندهی کرد./ب
برچسب ها: شغل ، باغداری ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.