دولت مسئول سلامت مردم است/وزیر بهداشت به تنهایی نمی تواند مشکلات را حل کند

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به مشکلاتی که پیش روی اجرای برنامه پزشک خانواده وجود دارد، گفت: منظور این نیست که وزارت بهداشت اشتباه می کند بلکه مجموعه دولت باید به این مسائل توجه کنند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نظام پزشكي، دکتر سیدشهاب الدین صدر در حاشیه سمینار بررسی مشکلات حاد نسخه 02 برنامه پزشک خانواده که روز جمعه اول ديماه 1391 در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، اظهارداشت: خطاب ما در پرداختن به این مسائل و مشکلات، وزارت بهداشت نبود. منظور این نیست که وزارتخانه اشتباه می کند. وزارت بهداشت متولی امر سلامت است ولی مجموعه دولت باید به این مسائل توجه کنند.

وی ادامه داد: چون ممکن است وزارت بهداشت نظر کارشناسی خودش را بگوید اما بخشهای دیگر که باید حمایت و همراهی کنند، ممکن است دچار مشکل شوند.

دكتر صدر با اشاره به تامین منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه پزشک خانواده، اظهارداشت: گفته شده که هزار میلیارد تومان برای اجرای این برنامه نیاز است. این اعتبار باید توسط دولت تامین شده و تخصیص یابد چون وزیر بهداشت که بودجه ای برای این کار ندارد و نمی تواند به تنهایی مشکلات را حل کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه مقوله سلامت باید جزو 5 اولویت اول کشور قرار بگیرد، ادامه داد: در حال حاضر اختلال در کار وجود دارد و درخواست ما از همه مجموعه ارکان دولت این است که به این موضوع توجه کنند.

وی با عنوان این مطلب که مردم با کل دولت طرف هستند، افزود: دولت، مجری قانون اساسی و تامین کننده بهداشت و درمان است و مردم دولت را مسوول سلامت خودشان می دانند. لذا، فرقی نمی کند که وزارت بهداشت یا دستگاه دیگری در این امر کوتاهی کرده است.

دكتر صدر به موضوع تامین ارز دارو اشاره کرد و گفت: اگر ارز و اعتبارات دارو امروز تخصیص داده نشود 6 ماه دیگر مشکلات بروز می کند. اما اگر تخصیص اعتبارات از ابتدای سال درست توزیع شود، مشکلی نخواهیم داشت.

وی در همین زمینه ادامه داد: اگر دولت بودجه مورد نیاز را بخش سلامت را آخر سال بدهد به درد کسی نمی خورد و نتیجه ای در سلامت مردم نخواهد داشت.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ارتباط با نظارت مجلس بر اجرای مصوبات دولت، گفت: مجلس می تواند از قدرت خودش برای اجرای مصوبات استفاده کند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار