استاندار خراسان رضوی گفت:تمسک به قران در نظام اسلامی، فرصت مناسبی برای چیره شدن بر توطئه ها و نیات پلید استکبار است.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران در سبزوار محمد حسین فروزان مهر در مراسم پایانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن كریم خراسان رضوی در سبزوار با اعلام این مطلب گفت: یکی از مهمترین علل ناکامی نظام سلطه در کشورهای اسلامی تمسک مردم به قرآن کریم، سنت پیامبر و سیره اهل‌بیت(ع) است، زیرا تمسک به قرآن در نظام اسلامی فرصتی برای چیره شدن بر توطئه ها و نیات پلید استکبار است .
وی افزود: به طور قطع، وقوع بیداری اسلامی ناشی از نوع نگاه مردم به حوزه های قرآنی و عمل به آموزه های قرآن در راستای استقرار نظام اسلامی است.
نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی با بیان اینکه همزمان با تلاوت قرآن، باید تدبر و تعقل در قرآن نیز مورد توجه باشد، افزود: با طی این مراحل، قطعا می توانیم به معرفت واقعی نسبت به آموزه های قرآنی دست یابیم.
وی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت بوده و خداوند آن را به گونه ای نازل کرده که برای تمام اقشار قابل فهم باشد، اظهار کرد: امیدواریم در حوزه های تدبر، تعقل و عمل به آموزه های قرآنی، شاهد اقدامات جدی تری باشیم.
فروزان‌مهر در ادامه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در استان، اظهار امیدواری کرد: برنامه های قرآنی در صدر همه اقدامات قرار گیرد، زیرا بایستی در نظام جمهوری اسلامی که نظامی متعلق به حضرت ولی‌عصر‌(عج ) است، عمل به مفاهیم قرآن، به شایستگی در راس همه امور باشد.
وی گفت: به بركت نظام جمهوری اسلامی هر روز شاهد علاقمندی بیشتر نسل جوان به قرآن كریم هستیم که این امر برنامه‌ریزی بیشتر در این حوزه را طلب می کند.
فروزان‌مهر با اشاره به استقبال گسترده مردم و نسل جوان از سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن كریم، گفت: به یقین برگزاری چنین محافلی، توطئه دشمنان را خنثی و نسل جوان ما را در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان مصون می دارد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به حضور شرکت کنندگانی از 27 شهرستان استان در مسابقات قرآنی سبزوار و تاکید بر آغاز تمهیدات لازم جهت برگزاری سی و ششمین دوره این مسابقات در تهران، عنوان کرد: انتظار می‌رود فعالان قرآنی خراسان رضوی در مسابقات کشوری نیز حائز رتبه های برتر شوند.
وی برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن كریم خراسان رضوی در سبزوار را منشاء خیر و بركت در حوزه فرهنگی استان دانست و از دست اندركاران این برنامه نورانی قدردانی كردب/.

برچسب ها: قرآن ، استکبار ، توطئه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.