استاندار خراسان رضوی بر ضرورت ایجاد نظام جامع فرهنگی د رخراسان رضوی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد حسین فروزان‌مهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرابخشی و فراحوزه‌ای بودن فرهنگ، اظهار کرد: به منظور توسعه فرهنگی، موضوعات باید در دو حوزه بنیادین و مشهود و متناسب با اصول و ارزش ها دنبال شود و نباید سایر موضوعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را از حوزه فرهنگ جدا کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی گفت: توجه به لایه های زیرین یا ساحت معنوی فرهنگ، آراسته شدن به فضایل اخلاقی و معنوی، مانند ایثار، آرمان خواهی، ظلم ستیزی و عدالت خواهی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی افزود: برنامه ریزی در حوزه فرهنگی باید با توجه به بعد زیرین آن و مبتنی بر فرهنگ و علوم اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در کانون توجهات قرار گیرد.

فروزان مهر با اشاره به استفاده دشمنان از ابزارهای فرهنگی در جنگ نرم علیه ملت ایران، تاکید کرد: باید با تقویت باورهای دینی و ترویج مبانی فرهنگ ناب اسلامی، به مقابله با آنان برخواست.

این مقام مسئول با تاکید بر انسجام بخشیدن به فعالیت های فرهنگی استان و پرهیز از اتخاذ تصمیمات جزیره ای، افزود: با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و حضور مراجع، علما و حوزه های علمیه قوی، استان باید در حوزه های فرهنگی پیشتاز باشد و در این راستا، ایجاد و استقرار نظام جامع فرهنگی در خراسان رضوی، موثرترین اقدام خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در ادامه زیارت امام رضا(ع) را به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی استان توصیف کرد و گفت: توجه به موضوع زیارت و تامین زیرساخت های آن، باید به صورت جدی دنبال شود.

وی هدف از زیارت امام رضا(ع) را ارتقای معرفت زائران, تعمیق و گسترش فرهنگ رضوی دانست و افزود: برای تحقق این هدف علاوه بر توجه به زیرساختها و نیازهای اساسی زائران از جمله حمل و نقل در بخشهای ریلی، جاده ای و هوایی، اسکان، تردد درون شهری و امنیت، مسایل فرهنگی و لایه های زیرین آن که از محوری ترین اهداف زیارت است نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها: نظام ، جامع ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.