تیراژ محدود تولید و واردات قطعات خودروهای سنگین در کشور، قطعا قیمت تمام شده خودروهای تجاری ساخت داخل را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران نیاز ۶۰ درصدی خودروهای تجاری به قطعات وارداتی در کنار افزایش نرخ ارز رشد هزینه های تولید و در نتیجه افزایش قیمت نهایی این خودروها را به دنبال خواهد داشت. 

تاثیرپذیری خودروهای سنگین از نوسانات نرخ ارز بسیار بالاست،  با توجه به اینکه خودروسازان تا کنون موفق به دریافت ارز مبادله ای نشده و ناچار به تامین نیاز ارزی خود از بازار آزاد شده اند، افزایش نرخ ارز قیمت تمام شده خودروهای تجاری را قطعا دچار تغییر خواهد کرد. 

قطعه سازان داخلی برای تامین مواد اولیه برخی از قطعات، ناگزیر به واردات قطعه از دیگر کشورها هستند،: این وابستگی ارزی در کنار تیراژ پایین خودروهای تجاری تولید داخل تاثیر محسوسی در افزایش هزینه های تمام شده و قیمت اینگونه خودروها دارد. 

خودروهای تجاری بین ۱۴ تا ۹۰ درصد ساخت داخل هستند، در حال حاضر به طور متوسط در تولید خودروهای سنگین حدود ۶۰ درصد از قطعات خارجی و ۴۰ درصد از قطعات داخلی استفاده می شود که بهره گیری از قطعات وارداتی تحت تاثیر قیمت ارز، برهزینه و قیمت تمام شده انواع خودرو تجاری تاثیرگذار خواهد بود. 
ارتقا استاندارد خودروها به یورو۴ از دیگر موارد موثر در افزایش قیمت خودروهای سنگین خواهد بود.


منبع خبر : پرشین خودرو
برچسب ها: خودرو ، قیمت ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار