معاون برون مرزی صدا و سیما گفت:‌ به موجب تصویب تحریم علیه رسانه های ایران، شرکت اسپانیانی خدمات ماهواره ای ˈهیسپاستˈ در یک اقدام غیر قانونی یک طرفه پخش شبکه های برون مرزی انگلیسی پرس تی وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی وی قطع شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمد سرافراز معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: در حال حاضر این سازمان در پی اتخاذ اقدام قانونی لازم برای مقابله با موج جدید اروپا و آمریکا علیه رسانه های ایرانی است.

وی تصریح کرد: این اقدام در حالی صورت گرفت که شبکه هیسپان تی وی به عنوان یک موسسه رسانه ای دارای مجوز رسمی بوده و طبق قوانین اتحادیه اروپا به فعالیت رسانه ای و پخش برنامه های خود مشغول بوده است.

سرافراز افزود: دولت اسپانیا و شرکت ماهواره ای هیسپاست هیچ گونه دلیل قانونی برای این تصمیم ندارد و به صورت یک طرفه اقدام به لغو قرارداد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: هیسپان تی وی بر اساس قوانین اسپانیا و اتحادیه اروپا مرتکب هیچ گونه تخلفی نشده است.

سرافراز با تاکید بر این که بیشتر سهام شرکت هیسپاست توسط شرکت فرانسوی یوتل ست خریداری شده است،‌ گفت: رییس یوتل ست که گفته می شود تابعیت فرانسوی اسراییلی دارد به عنوان عامل اصلی حمله به رسانه های ایرانی در اروپا شناخته می شود.

وی افزود: هم چنین شرکت آسیاست که بخشی از سهام آن توسط شرکت های آمریکایی خریداری شده اقدام به قطع پخش شبکه پرس تی وی و سایر شبکه های ایرانی در قاره آسیا کرده است.

سرافراز با اشاره به اینکه مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا پس از تایید دولت آن کشور صورت اجرایی به خود خواهد گرفت،گفت: تصویب تحریم علیه رسانه های ایران وخدمات ماهواره ای در قطع شبکه های برون مرزی نمایانگر ماهیت و چهره واقعی دولت های غربی است.

وی تاکید کرد: آنها تلاش دارند به شکل ناپخته ای صدای رسانه های ایرانی را خاموش کنند.

سرافراز اظهارداشت: روشی که دولت های غربی در برخورد با رسانه های ایران در پیش گرفته اند از منظر حقوقی یادآور قانون جنگل و از نگاه آزادی بیان، یادآور فرون وسطا و تفتیش عقاید است که در آن دانستن جرم تلقی می شود.

وی گفت: هم زمانی تصویب تحریم رسانه های ایران و تصویب صدها میلیون دلار در مجلس نمایندگان آمریکا برای تجهیز زرادخانه موشکی رژیم صهیونیستی نشانگر اهمیت یکسان محدود کردن آزادی رسانه ها و حمایت نظامی از صهیونیست ها توسط واشنگتن است.

سرافراز در پایان خاطر نشان کرد: تحریم صدا و سیما در پی فشارهای لابی صهیونیستی برکنگره آمریکا به ویژه پس ازشکست اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ هشت روزه غزه و اصابت موشک های ایرانی به قلب این رژیم جعلی است.

انتهای پیام/
پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار