حتماً برایتان پیش آمده که در یک جلسه مهم کاری با پیامک شبیه به این روبرو شده اید "حراج بزرگ آغاز شد".

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: حتماً برایتان پیش آمده در یک جلسه مهم کاری، کلاس درس هستید و صدای ارسال پیامک تمرکزتان را به هم می‌زند و وقتی شروع به خواندن پیامک می‌کنید با پیغامی شبیه به این‌ها روبرو می‌شوید "حراج بزرگ آغاز شد..."، "یک زمین با متراژ 10 هزار متر مربع ..." و "با شرکت در مسابقه برنده..." زیر لب غرولند می‌کنید و با اعصاب ناراحت دوباره به کار خود ادامه می‌دهید.
 
همه ما ممکن است بارها و بارها این پیامک‌ها را دریافت کرده باشیم. پیامک‌هایی با مبداء مشخص ولی مقصد آن‌ها می‌تواند هر تلفن همراهی باشد اصلاً مهم نیست گیرنده این پیامک در چه رده سنتی و حتی چه جنسیتی دارد. اصلاً تا به حال سفارش دهنده‌های تبلیغات به این فکر کرده‌اند برای مخاطب مزاحمند یا خبررسان مفید؟

افزایش پیامک‌های انبوه تبلیغاتی اعتراض بسیاری از مشترکان را برانگیخته و تا جایی پیش رفته که این موضوع رسانه‌ای نیز شده است. از این رو با چند تن از گیرندگان این پیامک‌ها مصاحبه‌ای داشتیم تا نظر آنان را در این خصوص بدانیم.
 
یکی از گیرندگان این پیامک‌های تبلیغاتی گفت: مخابرات اعلام کرد که هر کس تمایل ندارد که برای او پیامک تبلیغاتی ارسال شود می‌تواند درخواست خود را اعلام کند تا این اتفاق برای او رخ ندهد به رغم این که من درخواست قطع پیامک تبلیغاتی را کرده‌ام ولی باز هم همه روزه چندین پیامک تبلیغاتی به من می‌رسد.
 
یکی دیگر از مشترکان در این خصوص احساس رضایتمندی کرد و افزود: این پیامک‌های تبلیغاتی بسیار مورد استفاده من قرار می‌گیرد و آن به منزله برخورداری از یک فرصت رایگان نگاه می‌کنم.
 
یکی از مشترکان نوجوان گفت: من یک دانش آموز دبیرستاني هستم. هر چند وقت یک بار پیامکی در خصوص فروش زمین در نقاط مختلف کشور به من می‌رسد. من که پول خرید این زمین را ندارم و یک نوجوانم چرا باید گیرنده چنین پیامکی باشم.
 
گفتنی است، سفارش دهنده‌های این پیامک‌های تبلیغاتی باید ملاحظه ساعت و ارسال پیامک و همچنین سن و جنس گیرندگان را داشته باشند زیرا ارسال نابه هنگام این پیامک‌ها در مواقعی نظیر بامداد و نیمه شب فقط زحمت فشردن دکمه گوشی تلفن همراه برای باز کردن پیامک را برای گیرندگان دارد و ممکن است سلامت آن‌ها را به مخاطره بیندازند. /ل


برچسب ها: تاتات ، تنامن ، نتاتنن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار