مقامات محلی پاکستان روز جمعه گزارش کردند یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در منطقه وزیرستان جنوبی پاکستان سقوط کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا ، این هواپیما برای هدف قرار دادن مخفیگاه شورشیان در مناطق قبایلی واقع در شمال غرب پاکستان مورد استفاده قرار می گرفت.
بر اساس این گزارش ها، این هواپیمای بدون خلبان پنج شنبه شب در ناحیه وانا در منطقه وزیرستان جنوبی که یکی از مناطق هم مرز با افغانستان است، سقوط کرد.
رسانه های محلی به نقل از مقامات پاکستان گزارش کردند این هواپیما ظاهرا به علت نقص فنی سقوط کرده است.
دولت پاکستان بارها نسبت به انجام این گونه حملات توسط آمریکا اعتراض کرده است و این حملات در خاک پاکستان را نقض آشکار حاکمیت این کشور می داند اما آمریکا اعلام کرده است این حملات برای از بین بردن مخفیگاه شورشیان لازم است.
در سال 2012 میلادی بر اثر حمله سی و هشت فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در پاکستان، دست کم دویست و شصت و نه نفر کشته شده اند.
همچنین بر اثر شلیک چهار موشک از یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در تاریخ نهم دسامبر سال جاری در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی واقع در شمال غرب این کشور، دست کم چهار نفر کشته شدند.
 در حمله ای دیگر توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در وزیرستان جنوبی که در تاریخ اول دسامبر سال جاری انجام شد، عبد الرحمن رمضان سرکرده یمنی شورشیان القاعده نیز کشته شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار