شبکه راشاتودی گزارش داد جنگ افغانستان به چالشی برای دولت انگلیس تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، دولت انگلیس در حالی که در داخل ناچار است در چارچوب ریاضت اقتصادی بودجه های بخش های عمومی را کاهش دهد اعلام کرد تاکنون حدود هفده میلیارد پوند در جنگ افغانستان هزینه کرده است. این موضوع با اعتراض افکار عمومی انگلیس مواجه شده است.
پولی بویکو خبرنگار شبکه راشاتودی در گزارشی از لندن گفت دولت انگلیس اعلام کرد این کشور در طول یازده سال جنگ افغانستان حدود هفده میلیارد پوند خرج کرده است. همزمان دولت انگلیس از طرحی برای خروج نیروهایش از منطقه خبر داد. قرار است تا پایان سال آینده نیمی از نیروهای انگلیس از افغانستان خارج شوند. بخش دیگری از نیروهای انگلیس هم سال دو هزار و چهارده از افغانستان خارج خواهند شد. هر چند تاکنون انگلیس هفده میلیارد پوند در جنگ افغانستان خرج کرده است اما در طرح بودجه وزارت دفاع انگلیس پیش بینی شده است که مرحله آخر جنگ افغانستان به حدود بیست میلیارد پوند دیگر نیاز داشته باشد. دولت انگلیس ناچار است حتی بعد از سال دو هزار و چهارده همچنان به ارائه کمک های مالی به افغانستان ادامه دهد. در این چارچوب هفتاد میلیون پوند برای کمک به نیروهای امنیتی افغانستان به این کشور اعطا خواهد کرد.
دولت انگلیس در حالی این هزینه را در جنگ افغانستان می پردازد که ناچار است تدابیر ریاضتی بسیار گسترده ای در داخل انگلیس اجرا کند و اعمال این سیاست های اقتصادی تا سال های دو هزار و هفده و دو هزار و هجده ادامه خواهد یافت.
جان هیلاری فعال اجتماعی انگلیس در مصاحبه با خبرنگار شبکه راشاتودی گفت شیوه ای که دولت انگلیس در سال های اخیر هفده میلیارد پوند از بودجه این کشور را صرف کرده است بدترین شیوه صرف منابع مالی این کشور است. دولت انگلیس در داخل بودجه بخش های مختلف از جمله بودجه بخش رفاه اجتماعی را بشدت کاهش داده است. در این چارچوب دولت انگلیس در مجموع بیست و پنج میلیارد پوند از بودجه بخش های عمومی را قطع کرده که تقریبا برابر با همان مقداری است که در جنگ افغانستان صرف کرده است. مردم انگلیس به هیچ وجه از جنگ افغانستان حمایت نمی کنند و خواهان خروج نیروهای کشورشان از افغانستان هستند. حتی شهروندان افغانستان هم خواهان خروج نیروهای خارجی از این کشور هستند. اکنون اقدام دولت انگلیس به کاهش بودجه بخش های عمومی باعث شده است افکار عمومی این کشور از جنگ افغانستان خشمگین شوند.
خبرنگار راشاتودی در پایان گفت وزیر دفاع انگلیس اخیرا اعلام کرد بخش هایی از افغانستان هرگز در کنترل دولت مرکزی افغانستان نخواهد بود. اکنون افکار عمومی انگلیس این سئوال را مطرح می کنند که یازده سال جنگ در افغانستان و صرف منابع هنگفت مالی در این کشور چه دستاوردی داشته است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار