معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی گفت: اگر در انتخابات ما رقیب‌های انتخاباتی یکدیگر را تخریب کنند، با اسلامیت سازگار نیست لذا باید در محیط داخلی جامعه اسلامی اخلاق‌مداری و مهربانی به‌عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز‌ جمعه ‌امروز تهران با تشريح ویژگی‌های حیات طیبه  گفت: باید در زندگی فردی و اجتماعی سیره ائمه اطهار را برگزینیم و آن را به عنوان یک الگوی اعلاء و نمونه برای دیگران معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی اظهار داشت: جامعه‌‌ در همه پیشرفت‌ها زیر نظر ولایت الهی به تمامی اهداف خود خواهد رسيد اما ‌اگر ولایت طاغوت باشد، به حیات طیبه نخواهیم رسید، چراکه زندگی کردن تحت ولایت طاغوت انسان‌ها را به تاریکی می‌كشاند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوادث و مسائلی در جامعه رخ می‌دهد که مردم زودتر از نخبگان و رجال سیاسی از آن باخبر می‌شوند، افزود: همانطور که رهبر انقلاب در حوادث فتنه 88 جامعه را به بصیرت دعوت کردند و بارها در این باره سخن گفتند این آگاهی نشانه بصیرت است.

میرتاج‌الدینی با اشاره به حماسه‌ 9دی در پاسخ روشن و بصیرتی مردم به فتنه تصريح كرد: 9 دی روز تبلور و تجلی بصیرت مردم ایران بود که در یک امتحان سخت نظام اسلامی را در برابر فتنه‌ها نجات داد و همه فتنه‌گران را کنار زد که این بصیرت و روشنایی در سایه ایمان و پیروی از ولایت الهی که همان ولایت حق است، بوجود آمد.

وي اضافه کرد: امروز شاهد هستيم که بعضی از فتنه‌گران كه حتی یک بار هم کلمه فتنه را به زبان نیاوردند، قصد بازگشت به صحنه سیاسی را دارند و برخی آدم‌های بی‌بصیرت نیز که آنها هم یکبار هم کلمه فتنه را هم به زبان نیاوردند، به حمایت از آنها می‌آیند.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که اگر این قلم‌ها باز شود و سیاسیون غربی خاطرات خود را بنویسند، معلوم خواهد شد که در سال 88 چه فتنه سنگینی برای ایران تدارک دیده بودند.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه عده‌ای این فتنه را یک حادثه انتخاباتی و بحرانی قلمداد می‌کنند، ادامه داد: از این حرف‌ها باید تاسف خورد اما مردم ایران این فتنه را شناختند و در 9 دی پاسخ آنها را دادند.

نماینده سابق مجلس تاكيد كرد: باید اخلاق در سیاست را بعنوان یک اصل در نظر بگیریم، عده‌ای که وارد سیاست می‌شوند، با اخلاق خداحافظی می‌کنند و برخی صحبت‌هایی که در سایت‌ها منتشر می‌شود، واقعیت ندارد.

میرتاج‌الدینی با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: شیوه برگزاری انتخابات ما با انتخابات غرب فرق می‌کند، آنها برای رسیدن به قدرت رقیب خود را له می‌کنند و اگر در انتخابات ما رقیب‌های انتخاباتی یکدیگر را تخریب کنند، با اسلامیت سازگار نیست لذا باید در محیط داخلی جامعه اسلامی اخلاق‌مداری و مهربانی به‌عنوان یک اصل در نظر گرفته شود تا در برابر دشمنان محکم بایستیم.

مشاور امور روحانیت رئیس‌جمهور، جامعه پیشرفته را از دیگر ویژگی‌های حیات طیبه عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب در سال 63 و در تریبون نماز جمعه فرمودند‌ که اگر دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه به دنبال ایجاد استقلال برای مسلمانان است، چاره ای ندارد که به سمت پیشرفت‌های علمی و شکوفایی فرهنگی در جامعه حرکت کنند‌ و امروز دولت و مسئولین با همه وجود تلاش می‌کنند از مشکلات عبور کنند و جامعه را به سمت پیشرفت حرکت دهند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه ایران قدرت 17 اقتصاد دنیا را دارد، خاطر‌نشان کرد: کشور از نظر علمی یکی از کشورهای مطرح در دنیاست و سریعتر از سایر کشورها در زمینه تولید دارو، نانوتکنولوژی و همچنين ساير موارد حرف برای گفتن زیاد دارد و امیدواریم مجموعه اینها حرکت به طرف تعالی و پیشرفت بشر را منسجم‌تر کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماز ، جمعه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار