نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد به هنگام طرح قطعنامه ای درباره حقوق بشر در ایران در نشست مجمع عمومی گفت: ارائه کنندگان این قطعنامه، خود از ناقضان حقوق بشرند و اهداف سیاسی دارند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعی استفاده ابزاری از مفاهیم ارزشمند حقوق بشر توسط برخی کشورها را مایه تاسف دانست و توجه حاضران در این نشست را به وضعیت وخیم حقوق بشر در کانادا جلب کرد.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل همچنین هدف از طرح این قطعنامه را نه حمایت و یا ارتقاء حقوق بشر در ایران بلکه اقناع تمایلات سیاسی برخی کشورهای مدعی حقوق بشر دانست که با طرح قطعنامه ضد کشورها در پی نقض روند ها و ساز وکار حقوق بشری سازمان ملل هستند.

خزاعی افزود: بانیان و مبتکران این گونه قطعنامه ها، در سالهای طولانی پیگیری این قبیل خصومت ها باید عبرت گرفته باشند که نه جمهوری اسلامی ایران و نه هیچ کشور دیگری، تسلیم فشار و ارعاب نخواهد شد.

وی همکاری، تفاهم متقابل و احترام را لازمه و کانون تعاملات حقوق بشری کشورها دانست و گفت: اکنون در این زمینه دو راه پیش روست یا تعامل جدی برای کمک به پیشرفت و ارتقاء حقوق بشر و یا طرح قطعنامه های سیاسی و غیر متعادل که نوعی عقب گرد را تجربه خواهیم کرد.

نماینده کشورمان با انتقاد از نادیده گرفتن ساز وکار روند جهانی بازنگری حقوق بشر از سوی مدعیان حقوق بشر بویژه آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا، نظام نظارتی کنونی حقوق بشر را  زمینه ساز رفتارهای مستبدانه، بخشی نگر و غیر سازنده دانست.

وی افزود: در نتیجه نباید تعجب کرد که در چارچوب نظام نظارتی کنونی، کشوری مانند کانادا با سوابق سوال برانگیز خود در زمینه حقوق بشر، بویژه در زمینه حقوق مهاجران، آفریقایی تبارها، بومیان و بویژه به عنوان حامی سرسخت جنایت های رژیم صهیونیستی ضد فلسطینی ها، خود را برای پیگیری روش منسوخ طرح قطعنامه حقوق بشری ضد ایران، محق بداند.

خزاعی خطاب به نمایندگان کشورهای جهان گفت: این در حالیست که همین چند ماه قبل، کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، کانادا را در فهرست بدترین کشورها در زمینه حقوق بشر قرار داد و از حکومت کانادا برای محدود کردن آزادی تجمعات، به شدت انتقاد کرد.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پایان باردیگر تاکید کرد اعمال سیاست های خصمانه معدود کشور غربی ضد جمهوری اسلامی ایران، راه به جایی نخواهد برد.

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت با موضوع برقراری  صلح  پس از درگیری ها گفت: جنبش عدم تعهد تقویت ارتباط میان صلح و توسعه را خواستار است و زیربنای هرگونه توسعه پایدار را صلح و امنیت جهانی می داند.

انتهای پیام/پ2

برچسب ها: سیاست ، عرصه ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار