رئيس كميسارياي حقوق بشر خاورميانه مسئولان كشورهاي ديكتاتوري عربي را به تحقق دموكراسي در كشورهايشان قبل از مطالبه آن براي سوريه فرا خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم "محمد شهيد امين خان" رئيس كميسارياي حقوق بشر خاورميانه از كشورهاي عربي و مسئولان اين كشورها خواست كه قبل از مطالبه اجراي دموكراسي در سوريه و كشورهاي ديگر ، خود پايبند و مجري آن باشند و به مردم خود توجه كنند.

" محمد خان " امروز در ديدار با شيخ عبدالامير قبلان نائب رئيس شوراي اسلامي عالي شيعيان در بيروت در اين ارتباط از مسئولان كشورهاي عربي به ويژه عربستان ، قطر و امارات نام برد.
وي درسخنان خود به اوضاع سوريه و نقض حقوق بشر در بحرين و فلسطين اشغالي پرداخت.

محمد خان ادامه داد " كساني كه خواهان دموكراسي در كشورهاي دوست و غيردوست هستند ، ابتدا بايد دموكراسي را در كشورهاي خود اجرا كنند و به حقوق بشر احترام بگذارند.

وي ملت بحرين را ملتي بي دفاع دانست كه با ظلم و ستم از سوي رژيم آل خليفه و  دولت اين كشور روبرو است.

رئيس كميسارياي حقوق بشر خاورميانه از دولت بحرين خواست كه به حقوق مردم اين كشور احترام بگذارد و همه كساني را كه در رابطه با حق آزادي بيان و عقيده بازداشت شده اند ، آزاد كند.

محمد خان گفتگو را بهترين راه براي حل و فصل مشكل بحرين دانست و به دولت آن كشور درباره بي توجهي به خواسته هاي مردم هشدار داد.
برچسب ها: سوریه ، قطر ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار