در آستانه اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و حضور گسترده زائران حسینی در کربلای معلا و نجف اشرف ، تدابیر امنیتی در این دو استان عراق افزایش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ استاندار کربلا با اعلام این خبر افزود با تشکیل ستادهای عملیاتی از ابتدای ماه صفر و هماهنگی ده هاهزار نیروی پلیس و ارتش ، این طرح امنیتی اجرا شده است.
آمال الدین الهر افزود این طرح امنیتی علاوه در کربلا و نجف ، در تعدادی از استان‌های مرکزی و جنوب عراق نیز اجرا می‌شود.
بر پایه این گزارش ؛ رئیس کمیته امنیتی مجلس در نجف اشرف هم از تشکیل ستادهای امنیتی در این استان خبر داد و گفت نیروهای پلیس و ارتش عراق در این ستادهای امنیتی حضوری فعال و اوضاع را به شدت زیر نظر دارند.
سید لؤی یاسری افزود علاوه بر این ؛ در استان‌های بصره ، ذی قار ، واسط ، بابل ، قادسیه و بغداد نیز تدابیری مشابه به این منظور اندیشیده شده است.
گفتنی است صدهاهزار تن از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت امسال نیز همانند سال‌های پیش ، برای شرکت در مراسم عزاداری بیستم صفر ، از استان‌های مختلف عراق به ویژه بصره ، میسان و شهرهای اطراف کربلا ، پیاده راهی این شهر شده‌اند.
در این میان ،‌ عاشقان و دوستداران امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش ، در مسیر زائران به مقصد کربلای معلا ، هزاران ایستگاه صلواتی ، مکان‌های استراحت ، نمازخانه و چادرهای اسکان ایجاد کرده اند و به زائران حسینی در زمینه پزشکی و خوراک نیز خدمات ارایه می کنند.
برچسب ها: کربلا ، نجف ، اربعین ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار