شبکه بی بی سی که هنوز در بهت رسوایی جنسی جیمی سویل مجری سالهای دور خود به سر می برد روز پنجشنبه هدف انتقاد تازه ای قرار گرفت و باید در مورد مبلغ هنگفتی که به عنوان پاداش به مدیر کل سابق خود پرداخت کرد توضیح دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛  بی بی سی که روز چهارشنبه به دلیل نحوه برخورد با اتهام انحراف جنسی سویل مورد انتقاد قرار گرفته بود،‌ پیش از آنکه فرصت هضم آن ماجرا را پیدا کند با انتقاد تازه ای در مورد "مصرف بی مهابای سرمایه های عمومی" روبرو شده است.

کمیته سرمایه های عمومی مجلس انگلیس پرداخت 450 هزار پوند پاداش به "جورج انتویستل" مدیر کل سابق بی بی سی را مورد انتقاد قرار داده است. انتویستل ماه گذشته استعفا کرد و بر اساس قرارداد باید تنها نیمی از مبلغ فوق به وی پرداخت می شد.
مارگارت هاج رئیس کمیته فوق گفت: کارمندان دولت نباید در برابر عملکرد ضعیف پاداش بگیرند ولی این اتفاق دقیقا در بی بی سی و در مورد جورج انتویستل رخ داد.وی که از نمایندگان حزب کارگر است افزود: نه تنها پول پرداخت شده به وی بیش از رقم قرارداد بود بلکه مزایای بی موردی از جمله یک سال بیمه درمانی خصوصی و کمک هزینه صورت حسابهای حقوقی و مشاوره های روابط عمومی در اختیار وی قرار گرفت.
هاج افزود:این نوع مصرف بی مهابای پولهای دولتی بر خلاف انتظار عموم است و در سایر بخشهای دولتی نیز قابل پذیرش نیست.

نمایندگان انگلیسی همچنین از اینکه متوجه شدند بی بی سی - که با بودجه دولتی اداره می شود - ماه گذشته بیش از چهار میلیون پوند به 10 کارمند رده بالای خود پرداخت کرده است، اظهار شگفتی کردند. از این مبلغ حدود یک میلیون پوند به یک نفر پرداخت شده است.

گفتنی است، انتویستل ماه گذشته پس از آنکه تنها 54 روز در سمت خود فعالیت کرد،‌ در پی فشار به بی بی سی در مورد نحوه پوشش خبر سوء استفاده جنسی از کودکان مجبور به استعفا شد. این ماجرا در ماه اکتبر آغاز شد. در آن زمان فاش شد سویل مجری اسبق بی بی سی که سال گذشته در سن 84 سالگی درگذشت احتمالا در یک دوره 40 ساله صدها کودک را مورد سوء‌استفاده جنسی قرار داده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار