مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان چهارمحال و بختیاری گفت: سن ناوگان حمل و نقل این استان نسبت به متوسط كشور كمتر و این ناوگان از متوسط كشور جوان تر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

فریبرز كرمی  افزود: با نوسازی 57 دستگاه مینی بوس و 35 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل بین شهری استان چهارمحال و بختیاری، به ترتیب 96 و 250 درصد نوسازی ناوگان حمل و نقل این استان نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
وی اظهار داشت: برای هر دستگاه مینی بوس 30 میلیون ریال اعتبار اسقاطی، 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و 220 میلیون ریال تسیهلات با سود بانكی 14 درصد به رانندگان پرداخت شده است.
كرمی گفت: برای نوسازی اتوبوس ها نیز تنها 150 میلیون ریال تسهیلات اسقاط خودرو داده شد.
وی افزود: در 9 ماهه سالجاری، 340 هزارتن كالا در درون استان و 530 هزارتن كالا به صورت برون استانی با میانگین روزانه 400 دستگاه كامیون از استان چهارمحال و بختیاری جابه جا شد.
مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: همچنین در 9 ماهه سالجاری یك میلیون و 800 هزار مسافر درون استان و سه میلیون و 500 هزار مسافر بیرون از استان با میانگین روزانه 20 هزار نفر جابه جا شد.

كرمی، با بیان اینكه 16 هزار راننده در ناوگان حمل ونقل بین شهری استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند، گفت: چهار هزار و 300 دستگاه مینی بوس، یك هزار و 800 دستگاه اتوبوس و 800 دستگاه سواری در ناوگان حمل و نقل استان فعال است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.