فارغ اتحصیلان مهندسی پزشکی میتوانند با استفاده از اعتبارات صندوق نوآوری در قالب شرکتهای دانش بنیان برای رفع نیازهای کشور در حوزه مهندسی پزشکی بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت صبح امروز در آیین افتتاح نوزدهمین کنفرانس مهندسی پزشکی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد اذعان داشت:یکی از نقایصی که در قانون مشاهده شد این بود که وزارت بهداشت مسوول تامین دارو و تجهیزات پزشکی است و کاری به تولید ندارد و کسی که در قسمت مصرف و بکارگیری است نمیتواند مداخله ای بر کنترل و نظارت واردات داشته باشد.

 وی افزود:با این وجود اندیشه حمایت از تولید در مجموعه وزارت بهداشت شکل گرفت و این نقیصه از 2 سال پیش تحت نظارت اداره کل فناوری های پزشکی در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت پیگیری شد .

 وی با اشاره به شناسایی بالاترین موارد ارزبری در کشور گفت:بالاترین مواردی که برای کشور ارزبری داشته و تولید آنها در کشور مقرون به صرفه بود را شناسایی کردیم و برای تولید دارو نیز پروژه های زیادی واصل شد که با همکاری پژوهشگاه شیمی و متخصصان مربوطه به سمت تولید مواد اولیه که 500 میلیون دلار واردات را شامل میشود ؛گام برداشتیم.

وی با بیان اینکه 7000 هزار لوازم و تجهیزات پزشکی در کشور داریم اضافه کرد:نیاز به نقشه کشوری و توزیع داریم تا بدانیم کدام دانشگاه صنعتی با کدام دانشگاه علوم پزشکی لینک شده و مسوولیت تولید این میزان از اقلام را پذیرفته اند.

 قانعی با اشاره به تصویب لایحه تبدیل دانشگاههای نوع یک  به نوع 4 یعنی دانشگاهی که حاصل آن یک شرکت دانش بنیان باشد گفت:پس از این مصوبه صندوق نو آوری و شکوفایی تشکیل و کارگروهی تحت عنوان تشخیص شرکتهای دانش بنیان با حکم ریاست جمهور در معاونت علمی تشکیل شد تا فارغ التحصلی در قالب شرکتهای دانش بنیان صورت گرفته و ساز و کار دانش آموختگان مشخص باشد.

 وی تاکید کرد:باید از یک پروژه شروع کرده و با دانشگاهها لینک شویم تا بتوانیم به شکل دهی شرکتها بپردازیم و برای رسیدن به این منظور نیز باید از اعتبارات صندوق نوآوری به منظور رفع نیازهای کشور استفاده کنیم.

 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد:تا شرکتهای R&Dنداشته باشیم باید واردات داشته باشیم و گروهی بطور مستمر به پایش و رصد مشکلات بپردازند که مقرون به صرفه نیست بنابراین لازم است حساب شده وارد این عرصه شده و از تمام پتانسیل موجود برای اتصال حلقه های مفقوده استفاده کنیم./ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار