استاندار اصفهان: با سرمایه گذاری روی فناوری ایرانی در کشور مالزی دسترسی ایران به بازار های جهانی بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی در دیدار و گفتگو با دکتر یوسف سلیمان مدیرعامل گروه مشارکت دولت و صنعت در صنایع با فناوری سطح بالا و دبیر انجمن هوا- فضای کشور مالزی و دکتر رشدی معاون ایشان و مدیر برنامه فن آوری های آینده نگر کشور مالزی که در استانداری اصفهان صورت گرفت، بر ارتباط هر چه بیشتر دو کشور در راستای اعتلای تعاملات هم افزا تأکید کرد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه استان اصفهان صرفنظر از فناوری و صنعت بالایی که داراست یک شهر تاریخی است، اظهار داشت: در ملاقات های قبلی با سروزیر ایالت سلانگور مالزی و تشکل های گردشگری و موسسات و تورراهنمایان این کشور تعاملات خوبی در زمینه گردشگری و تبادل گردشگر صورت پذیرفته است و همکاری دکتر یوسف سلیمان نیز رادر این زمینه خواستار شد.

وی ظرفیت های ویژه اصفهان را در زمینه علوم و فناوری روز برشمرد و به تولید آهن، فولاد، سیمان و مصالح ساختمانی، تولیدات پتروشیمی و مواد غذایی و سایر تولیدات استان اشاره کرد و افزود: لازمه حضور در بازارهای جهانی توجه بیشتر به امور پژوهشی، اختراعات، ابداعات و خلاقیتها در رشته های مختلف است.

علیرضا ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه در هفته پژوهش قرار داریم و در همایش اخیری که بمناسبت این هفته برگزار شد، ظرفیت های علمی برای پویایی و رشد هر چه بیشتر کشور توسط نخبگان و افراد خلاق در کشور به نمایش گذاشته شد، اذعان داشت: گسترش تعاملات دو كشور همانند قبل با توجه به ظرفيت هاي اصفهان با رويكرد هم افزا موجبات رشد طرفین را ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: جهت گيري ما بالا بردن كيفيت توليدات متناسب با نيازهاي روز و حضور در بازارهاي جهاني است.

استاندار اصفهان با ابراز خرسندی از افزایش کمی و کیفی دستاوردهای همایش پژوهش و متناسب بودن آن با نیاز های روز، از تمایل دکتر یوسف سلیمان برای سرمایه گذاری روی فناوری های جدید در کشور مالزی استقبال کرد.

دکتر یوسف سلیمان نیز با بیان اینکه کشور مالزی دسترسی به امکانات لازم برای سرمایه گذاری روی فناوری های ایران را دارد، از ایجاد کارخانه تولید الکل از ضایعات گیاهی، ترکیباتی که طول عمر مرکبات را افزایش می دهد، نانو و بیو تکنولوژی و دیگر فناوری هایی که مورد توجه وی قرار گرفته بود نام برد و افزود: انتقال این سرمایه های عظیم در رشد و توسعه این کشور مؤثر خواهد بود.

شایان ذکر است ذاکر اصفهانی و نماینده صنایع مالزی همچنین در خصوص حضور گروه 20 نفره از مالزی در جشنواره شیخ بهایی که اردیبهشت ماه سال آینده در اصفهان برگزار خواهد شد، تبادل نظر و در خصوص بخش عرضه و فروش فناوری در این جشنواره توافق کردند/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.