معاون توسعه منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: اساس قدرت و استقلال هرملتی برمبنای علم و پژوهش استوار است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدحسین نژادحسین  درمراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش وفناوری استان که با حضور جمعی از مسئولان،دانشجویان وپژوهشگران برگزارشد،بابیان اینکه توسعه و استقلال آینده استان در دست پژوهشگران خواهد بود، تصریح کرد:باید مشکلات بین دستگاه ها و پژوهشگران آسیب شناسی شود و یک بستر مناسب برای رشد و بالندگی استان فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر توسعه استان توسط شخص اول مملکت روشن شده است،گفت:امروز وظیفه مسئولان و دستگاه های اجرایی است که با تعامل بیشتر روند توسعه استان راتندتر کنند.

نژادحسین با اشاره به حضورفعال دانشجویان دراین نمایشگاه،افزود:دانشجویان دراین نمایشگاه بالنده تر,سرزنده تر از دیگران دراین نمایشگاه حاضرشدند.

درادامه این همایش حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی و جانشین نماینده ولی فقیه دراستان بابیان اینکه دامنه پژوهش بسیار گسترده است،خاطرنشان کرد:تولید علم وقف پذیر نیست ودائم باید درمسیر تولید قرار بگیرد.

امام جمعه بجنورد اولین گام پژوهش راشناخت توانمندیهای پژوهشگران استان دانست وگفت:کشوری که می خواهد به توسعه و پیشرفت برسد باید برای شناخت استعدادهای برترسرمایه گزاری کند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه برای ساختن آینده کشور باید از تجربه گذشتگان حداکثر استفاده را ببریم،اظهارداشت:پژوهشگران باید همواره تولید علم وحرکت و پویایی درجامعه داشته باشند.

مدیرکل آموزش وپرورش هم دراین مراسم گسترش سریع علم و فناوری را مشخصه پژوهش عنوان کرد و افزود:کشورما هم اکنون در پله اول پیشرفت قراردارد و باید ازفرصت طلایی علم وفناوری در جهت توسعه و پیشرفت کشور حداکثر استفاده را ببریم.

وحیدی هفته پژوهش را نمادی برای یادآوری استفاده ازاین تکنولوژی دانست وگفت:ما برای استفاده از این فرصت به همرایی و وحدت بین مراکزپژوهش محورنیاز داریم.

در پایان مراسم نیز از تعدادی پژوهشگر با اهداء تندیس و لوح تقدیرشد/س.

 












برچسب ها: پژوهش ، قدرت ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.