نخستین همایش انجمن پیشرانش هوافضایی ایران با حضور محققان، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی ودانشجویان علاقه مند دیروز در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه این همایش به جایگاه برجسته این دانشگاه در روند تولید علم کشور در سالیان گذشته اشاره کرد وگفت: تأثیر تلاش محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در ارتقاء جایگاه علمی کشور در منطقه وجهان بسیار محسوس است.

دکتر منوچهر حیدرپور افزود: میزان مقالات پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در سال های گذشته روند صعودی داشته است وبا توجه به تلاش درخور توجه اعضای هیأت علمی، دانشجویان و محققان این دانشگاه پیش بینی می شود تعداد مقالات ISI دانشگاه صنعتی اصفهان در سال جاری میلادی به بیش از 2000 مقاله ارتقاء یابد.

دبیرنخستین همایش انجمن پیشرانش هوافضایی ایران نیز در این مراسم ارتباط بین صنعت ودانشگاه در حوزه مربوط به موضوعات پیشرانش فضایی را از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش بیان کرد.

دکتر احمد سوهانکارافزود: تیم متمرکز داوری متشکل از اعضای هیأت علمی وبویژه اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان پس از بررسی دقیق مقالات و اعمال حداقل فیلترهای لازم در پذیرش مقالات، درنهایت 49 مقاله را حائز امتیاز لازم به منظور ارائه در این همایش معرفی کردند.

مدیرعامل انجمن پیشرانش هوافضایی ایران نیز در این همایش به جایگاه پیشرانش هوافضایی در توسعه زیرساخت های عمومی ورفاهی در کشورهای مختلف اشاره کرد وگفت: بهره مندی از یک شبکه حمل ونقل عمومی مناسب وسریع سبب می شود تا ضمن کاهش زمان جابه جایی ها و بهره وری اقتصادی، امکانات شهرها در حداقل زمان وبطور عادلانه در اختیار عموم قرار گیرد.

دکترمحسن آقا سیدمیرزابزرگ بهره مندی از نیروی محرکه مناسب در خشکی ودریا را از دیگر موارد مهم در معطوف شدن توجه محققان به پیشرانش هوافضایی عنوان کرد وادامه داد: برخورداری از قدرت جابجایی سریع چابک و امن در دریا وآسمان سبب خواهد شد تا ضمن دسترسی بیشتر وسریع تر به امکانات وتسهیلات رفاهی، زمینه بهره وری بیش از پیش اقتصادی نیز فراهم شود.

وی دسترسی به فوریت های پزشکی در حوزه سلامت، پیش بینی حوادث، شرایط جوی و... توسط ماهواره ها، قدرت جابه جایی و واکنش سریع وبرخورداری از قدرت بازدارندگی مناسب را از دیگر مؤلفه های توجه به پیشرانش ها در کشور عنوان کرد.

پرفسورگریگوری پروچان محقق پیشرانش های هوافضایی از کشور اوکراین از جمله سخنرانان کلیدی نخستین همایش انجمن پیشرانش هوافضایی ایران بود.

در نخستین همایش انجمن پیشرانش هوافضایی ایران 49 مقاله از میان 87 مقاله پذیرش شده محققان این حوزه از سراسر کشور ارائه می شود.

نخستین همایش انجمن پیشرانش هوافضایی ایران در هشت محور سامانه‌های پیشرانش مایع و جامد، سامانه‌های پیشرانش توربینی(توربوجت ، توربوماشین‌ها، ... )، سامانه‌های پیشران با سرعت بالا( رم‌جت ، اسکرم‌جت ، ...)، پیشران فضایی(میکروتراسترها ، الکتریکی ، پلاسما ، MHD و .... )،فناوری ساخت ، مواد و متالوژی سامانه‌های پیشرانش، نمایشگر و عیب ‌یابی وسوخت‌ها امروز دردانشگاه صنعتی اصفهان به کارخودپایان می دهد./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، انجمن ، پیشرانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.