وی ادامه داد: در این زمینه، تاکنون اقدامات مناسبی انجام شده است، اما علاوه بر فعالیتهایی که میتوان از طریق دستگاههایی مانند مجلس شورای اسلامی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داد، سایر دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد نیز باید در این مقوله درگیر شوند.
خسروی افزود: شهرداری و همچنین فرهنگسراها نیز میتوانند نقش بارزی در این زمینه ایفا کنند و البته این مسئله نیازمند تدوین یک چشم انداز خاص از سوی فرهنگسراها است چرا که نباید بدون هدف و برنامه، در این حیطه خطیر وارد شد.
وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات مورد انتظار از فرهنگسراها بیان کرد: تولید فیلم، کتاب، نرم افزار و همچنین محصولات رسانهای از اقداماتی است که باید در دستور کار فرهنگسراها قرار بگیرد و البته خوشبختانه تاکنون اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: کارگاههای آموزشی و برگزاری سمینارها نیز میتواند با متولیگری رسانهها و فرهنگسراها در این زمینه برگزار شود و البته باید دائما نتایج این مسئله از سوی فرهنگسراها رصد شود.
خسروی جوانان را جامعه هدف فرهنگسراها در گسترش و اشاعه سبک زندگی دانست و افزود: برای مثال فرهنگسراهایی که در زمینه حجاب و یا امور مربوط به خانواده فعالیت میکنند، میتوانند از طریق برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی شیوهها، فواید وهمچنین انواع حجاب اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار دهند و باشیوههای اقناعی و مبتنی بر تشویق این مسئله را در میان جوانان و دختران نهادینه کنند.
وی تاکید کرد: مهمترین مسئله در کار فرهنگی این است که مخاطب خود را تشویق کنیم و او براساس اراده و اشتیاق خود وارد این عرصه شود و این باید به مثابه یک دستورالعمل از سوی فرهنگسراها و کلیه ارگانهایی که کار فرهنگی میکنند، مورد استفاده قرار گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان ارزیابی مثبتی از عملکرد فرهنگسراها داشت و خواستار گسترش اقدامات آنها با توجه به ظرفیتها شد./س