همزمان با ترخيص جلال طالباني از بيمارستان الطب شهر بغداد و انتقال وي به آلمان براي ادامه معالجات، رسانه هاي عراقي از تلاش هاي احزاب اين کشور براي جانشيني وي خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه العالم؛ رسانه هاي عراقي با اعلام اين خبر افزود: ائتلاف القانون در عراق، پس از اعلام گزارش هايي از بهبودي نسبي رئيس جمهور اين کشور اعلام کرده است که در شرايط کنوني بايد فردي مناسب براي جايگزيني جلال طالباني انتخاب شده و در منصب رياست جمهوري قرار گيرد.

در همين حال، ائتلاف القانون عراق، بروز هرگونه بحران سياسي همزمان با انتقال جلال طالباني به آلمان را بعيد دانست و اعلام کرد که رئيس جمهور در ديداري که با نوري المالکي داشته از مواضع اخير خود عقب نشيني کرده و با وي در مورد مسائل اختلافي به توافق رسيده است.

همچنين؛ ائتلاف کردستان غيبت جلال طالباني در منصب رياست جمهوري را به بازتابي منفي در روند سياسي اين کشور ارزيابي کرد و وخامت حال رئيس جمهور عراق را موثر در مذاکرات دوجانبه بين حکومت مرکزي و اقليم کردستان قلمداد کرد.

همزمان با انتقال جلال طالباني رئيس جمهور عراق در صبح امروز به آلمان براي ادامه معالجات براي سکته مغزي، ميسون الدملوجي سخنگوي فهرست العراقيه، با بيان اينکه طالباني يکي از مهندسان سقوط نظام گذشته بوده است، غيبت کنوني وي را در صحنه سياسي عراق، تاثيرگذار دانست.

وي در ادامه گفتگوهاي خود، نقش جلال طالباني را مهم و محوري دانست که مي تواند در کاهش بحران ها تاثير چشمگيري داشته باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار