فعالان حقوق بشر تاکيد مي کنند برخي افراد خاندان آل سعود، فقط به فکر ثروتمند کردن خود هستند و براي ثروت اندوزي به فساد روي مي آورند در حاليکه صدها فقير در اين کشور به سبب نداشتن خانه ساکن گورستان ها هستند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ، اخباري که درباره فقر از عربستان منتشر مي شود، در حال تغيير دادن تصوير اين کشور است که پيشتر با رفاه و آسايش همراه بود. اخباري که از فقر در عربستان منتشر مي شود تناقض آشکار بين مشکلات فقيران اين کشور و خزانه هاي مالي آل سعود را نشان مي دهد که ميلياردها ريال از درآمدهاي نفتي عربستان، آنجا نگهداري مي شود؛ درآمدهايي که فقط ميزان کمي از آن در اختيار مردم قرار مي گيرد. 
دولت عربستان تمايل ندارد موضوع فقر در اين کشور در افکار عمومي مطرح شود و سالهاست که آن را انکار مي کند و اجازه نمي دهد در رسانه هاي اين کشور از فقر در عربستان سخن به ميان آيد. 
در رياض و ساير مناطق عربستان، محله هاي مسکوني فقير نشين وجود دارد و فاقد کمترين شرايط براي زندگي است. صدها عربستاني نيز به سبب در اختيار نداشتن خانه در گورستان ها زندگي مي کنند. علاوه بر اين بيماري نيز در مناطق فقير نشين عربستان شيوع بسيار دارد. 
فعالان حقوق بشر تاکيد مي کنند برخي افراد خاندان آل سعود، فقط به فکر ثروتمند کردن خود هستند و براي ثروت اندوزي به فساد روي مي آورند. 
با توجه به اينکه عربستان در فهرست ثروتمندترين کشورهاي جهان است، وجود تعداد زيادي فقير در اين کشور، جنايت و تجاوز به منافع ملي اين کشور به شمار مي رود. 

برچسب ها: بین الملل ، عربستان ، فقیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار