جاي خالي مادر ثرياي سينماي ايران در "خانه سبز" هنر+تصاوير

جاي خالي مادر سينماي ايران حميده خيرآبادي هنوز پس از سپري شدن 2 سال از درگذشت او احساس مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، "حميده خبرآبادي" بازيگر باسابقه سينماي ايران در 30 آذر ماه 1303 در شهر رشت به دنيا آمد. او مهم مثل خيلي از قديمي ها خاك تئاتر را خورده است و با وجود تمام مشكلات زندگي توانست دختري هنرمند و چيره دست به دنياي راديو، سينما و تلويزيون معرفي كند آن دختر كسي جز هنرمند محبوب و مورد تحسين ايران "ثريا قاسمي" نيست.
حميده خيرآبادي در سن 12 سالگي ازدواج كرد و تحصيلاتش را تا ديپلك ادامه داد. در سال 1326 وارد تئاتر و در سال 1322 وارد سينما شد.
ازجمله مجموعه هاي تلويزيوني خيرآبادي مي توان به "پدرسالار" اشاره كرد كه در آن فيلم در نقش يك زن سنتي كاملا تابع همسر و در عين حال يك مادر دلسوز و مهربان به ايفاي نقش پرداخت و اين سريال نگاه مخاطبان زيادي را در زمان خودش جلب كرد.
ازجمله مجموعه هاي تلويزيوني وي "تلخ وشيرين"، "خانه سبز"، همه فرزندان من" است.
كارنامه بازيگري وي از نظر تعداد نوعي ركورد محسوب مي شودف او در بيش از 200 فيلم سينمايي و 20 مجموعه تلويزيوني حضور داشته است.
مادر سينماي ايران 3 بار نامزد دريافت سيمرغ بهترين بازيگر نقش مكمل از جشنواره فيلم فجر شد.
از مجموعه كارهاي خيرآبادي مي توان به "سرود تولد"، "توكيو بدون توقف"، "روز كه خواستگار آمد"، "بازيگر"، "پاكباخته"، "سلام به انتظار"، "ماه مهربان"، "تحفه هند"، روز واقعه"، "سفر بخير"، "كلاه قرمزي و پسر خاله"، تماس شيطاني"، راز گل سرخ"، "عيالوار"، "مريم و مي تيل"، "هنرپيشه"، "يك مرد يك خرس"، "بانو"، "جيب برها به بهشت نمي روند"، "راز چشمه سرخ" و ... اشاره كرد.
حميده خير آبادي در بامداد 31 فروردين 1389 در سن 86 سالگي و به علت كهولت سن درگذشت.
مراسم خاكسپاري او در سكوت خبري در همان روز در بهشت زهرا برگزار شد./ي2
روحش شاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.