مردم شیعه و سنی شهرستان درمیان در خراسان‌جنوبی که برای نخستین بار پذیرای دو شهید گمنام دفاع مقدس بودند، وداع جانانه‌ای داشتند.

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ پیکر مطهر دو شهید گمنام با حضور مردم ولایت‌مدار و خانواده‌های شهدا و ایثارگران در شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان تشییع و به خاک سپرده شد.

فضای شهر اسدیه با رجعت پیکر پاک دو حماسه‌آفرین میدان‌های نبرد، معطر به عطر کربلای حسین(ع) شد.

مردم شیعه و سنی درمیان با حماسه و ایثار جانفشانی مردان بی‌‌ادعا در میدان‌های رزم، با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کردند.

ولایت‌مداران درمیانی ثابت کردند راه این پارسایان راه حق، عارفان گمنام و راویان حدیث عشق را که هنرشان ایثار و فکرشان جهاد، معراجشان سنگر شهادت، نژادشان از قبیله محرومان، شعارشان لا‌اله‌الاالله و پرچمشان نصر من‌الله است را فراموش نخواهند کرد.

حدیث دوران دفاع مقدس، بیانگر مقاومت و مظلومیت ملتی است که قله‌‌های سربلندی، حماسه و شرف را در راه دفاع از کیان اسلامی درنوردیده است و باید سعی کنیم فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس، حفظ و احیا شود.

امام جمعه درمیان در مراسم تشییع شهدای گمنام گفت: شهادت بزرگترین افتخار است و این شهدای گمنام نمونه کامل ولایت‌مداری مردم ایران هستند.

حجت‌الاسلام علی سنجری با اشاره به اینکه انسان وقتی به شهادت می‌رسد، تمام گناهانش بخشیده می‌شود، تأکید کرد: باید به این بزرگواران افتخار کنیم و زندگی این عزیزان را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم.

وی در پایان اضافه کرد: شهدا نمونه کاملی هستند که هرچند وقت با آمدنشان ما را از روش و منشی که حضرت امام(ره) برای آنها ترسیم کرده است، آشنا می‌کنند./س

برچسب ها: درمیان ، شهید ، گمنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.