نماینده بجنورد،مانه و سملقان،گرمه و جاجرم در مجلس با انتقاد از عدم حمایت بانک ‌ها از تولیدکنندگان،گفت:امروز واحدهای تولیدی بیش از هر زمان دیگر نیاز به سرمایه در گردش دارند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، موسی الرضا ثروتی با اشاره به نیاز مبرم واحدهای تولیدی به نقدینگی و سرمایه در گردش،تأکید کرد:بانک‌ها باید با سرعت بیشتری نقدینگی را وارد چرخه تولید کنند چرا که پس از اجرای نادرست قانون هدفمند کردن یارانه ‌ها بسیاری از واحدهای تولیدی با رکود مواجه شدند و امروز بیش از هر زمانی نیاز به نقدینگی دارند.

نماینده بجنورد،مانه و سملقان،گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری مصوبات سفراستانی رئیس جمهور، گفت: طبق مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به خراسان شمالی قرار بود یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان داده شود در حالی که فقط حدود ۴ درصد تسهیلات جذب شده است.

وی با بیان این‌که از وزیر اقتصاد و دارایی دو بار این موضوع را پرسیدم، افزود: وی نیز علت این اتفاق را ناکارآمدی مدیران استانی معرفی کردند و در ادامه به توانمندی نیروها در جذب تسهیلات و اعتبارات استانی داشتند.

ثروتی گفت: علت سئوال من از رئیس جمهور و سایر وزرا همین مسئله است چرا که استان خراسان شمالی به شدت آسیب‌پذیر است و نیاز به اقدامات جدی دارد.

وی هماهنگی میان بانک‌ها و چرخه صنعت را نامناسب ارزیابی کرد و با اشاره به اخلافات رئیس کل بانک مرکزی و وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اعطای تسهیلات به تولید آن، را نمونه‌ای از اختلاف نظرها در حمایت از تولید دانست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ارتباط با بحث صندوق توسعه ملی نیز تصریح کرد: این صندوق ارز مورد نیاز را به بانک ها تخصیص داده است اما ببینید که بانک‌ها چه بازی هایی در می آورند و به بهانه ناهماهنگی ‌ها بانک ها نیز به تعهدات ارزی خود عمل نمی کنند و در این مسیر علاوه بر اینکه به گمرکات ارز را نمی دهند تا کالاها ترخیص شود به تولیدکنندگان نیز کمکی نمی‌کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.