دبير اول كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: بخش خصوصي در تعامل با بخش دولتي براي توسعه گردشگري سلامت پاي كار بيايد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، محمداسماعيل سعيدي افزود: بخش دولتي با حمايت، سياست‌گذاري و نظارت در تعامل با تصدي‌گري بخش خصوصي مي‌تواند سرآمد گردشگري كشور باشد.

وي افزود: با توجه به اينكه در امر تصدي‌گري؛ بخش خصوصي احساس مسئوليت و سرمايه‌گذاري بيشتري مي‌كند مي‌تواند موفقيت بيشتري در حوزه توسعه گردشگري و به ويژه گردشگري سلامت داشته باشد.

سعيدي با بيان اينكه روند كسب و كار در صنعت گردشگري كشور رونقي ندارد خاطرنشان كرد: كم‌كاري در حوزه گردشگري نيازمند تجديدنظر و تحول است.

وي با ابراز تاسف از بي‌توجهي به سرمايه عظيم گردشگري در كشور اذعان داشت: كشورهايي چون تركيه با حداقل ظرفيت‌ها حداكثر استفاده و بهره‌برداري را مي‌كنند و اين در حالي است كه ايران با وجود ظرفيت‌هاي عظيم گردشگري و به‌ويژه گردشگري سلامت حتي تفكر اقتصادي و ارزآوري در اين حوزه را ندارد.

دبير اول كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: نفت ما را راحت‌طلب بار آورد و تقويت فكر و خلاقيت در حوزه‌هاي اقتصادي را از ما گرفته است اما بايد از جايي شروع كنيم و كنفرانس بين‌المللي گردشگري سلامت كشورهاي اسلامي قابليت نقطه شورع دوباره و تجديدنظر در اين حوزه را دارد.

سعيدي با اشاره به ريشه‌يابي معضلات عدم توسعه‌يافتگي در حوزه گردشگري سلامت خاطرنشان كرد: يكي از مشكلات اصلي در اين حوزه اين است كه هنوز چارچوب‌ها را مشخص نكرده‌ايم و تا خود تعريف دقيقي از اين موضوع نداشته باشيم نمي‌توانيم اقدامي و نتيجه مثبت داشته باشيم.

وي ادامه داد:گام‌هاي بعدي تبليغ، سرمايه‌گذاري و استمرار در آن است، مقام معظم رهبري اسلامي را اسلام انقلابي تعريف مي‌كند كه براي دين و دنيا برنامه‌ريزي منطقي داشته باشد.

دبير اول كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: اسلام انقلابي اسلام سلامت و شادي است و تبليغات منفي براي سياه‌نمايي چهره دين خرافه‌اي بيش نيست و ايران با عنوان قلب اسلام بايد به تبليغ درست در حوزه اسلام با محور نشاط اجتماعي بپردازد.

سعيدي تاكيد كرد: اينكه پرونده همايش‌ها و كنفرانس‌ها با اتمام آنها پايان مي‌پذيرد يكي از آسيب‌هاي وارده بر پيكره توسعه جامعه است و كنفرانس گردشگري سلامت بايد به اقدامات عملي در اين حوزه منجر شود.


برچسب ها: دبیر ، اول ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.