دبير دوم كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: حوزه گردشگري حوزه نگاهي فراملي است و نبايد به توسعه گردشگري در دامنه‌اي محدود بسنده كرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي مشهد، عباس قائيدرحمت افزود: ايران از نظر جذب گردشگر به‌ويژه توريست درماني شرايط مساعدي دارد.

وي ادامه داد: غناي ظرفيت‌هاي علمي و نيروي انساني، و كاهش پول ملي از مواردي است كه مي‌توان با تكيه بر آن تبليغ وسيعي بر حوزه جذب گردشگر داشت.

قائيدرحمت با بيان اينكه گردشگري سلامت كشور بستگي به ارتقای ظرفيت‌هاي علمي دارد، خاطرنشان كرد: بستر جذب و توسعه گردشگر درماني در كشور فراهم است فقط قانونمندي و برنامه‌ريزي اصولي را در جهت توسعه آن نيازمنديم.

وي تصريح كرد: وضعيت اقامتي و اسكان گردشگران و سيستم حمل و نقل آنان با توجه به كاهش پول ملي متناسب بوده و اين نقطه قوتي براي توسعه گردشگري و به‌ويژه گردشگري سلامت بشمار مي‌رود.

دبير دوم كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه گردشگري مسئله‌اي فرامرزي است اذعان كرد: براي توسعه گردشگري نبايد نگاه محدود داشت، اگرچه كشورهاي اسلامي به دليل قرابت‌هاي ديني بهترين بستر ايجاد تعاملات بيشتر است اما بايد افق دستاورد گردشگري را غني‌تر و در حوزه‌اي وسيع‌تر ببينيم.

قائيدرحمت ادامه داد: امروز بايد هنرمندي خود را با رعايت موازين اسلامي در مسير جذب گردشگر غيرديني و غربي به منصه ظهور برسانيم.

وي يادآور شد: برگزاري كنفرانس بين‌المللي گردشگري كشورهاي اسلامي در بيمارستان فوق تخصصي رضوي فرصتي مناسب براي هم‌پيماني با كشورهايي است که به‌دليل اشتراكات فراوان مي‌توان سرمايه‌گذاري عظيمي در حوزه گردشگري كرد.

دبير دوم كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اميد است با برگزاري اين كنفرانس در قطب توريست درماني كشور يعني بيمارستان رضوي بتوانيم كمک شاياني به توسعه گردشگري سلامت كشور كنيم.


برچسب ها: دبیر ، دوم ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.