عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: گردشگري سلامت ارزآوري بالايي دارد و نرخ سودآوري آن با ارزآوري صادرات يكسان است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسن‌نژاد افزود: واقعيت امر اين است كه قسمت عمده درآمد در ملل مختلف در بخش خدمات است.

وي افزود: هر كشوري و منطقه‌اي به تناسب داشته‌ها و ظرفيت‌هاي خود به ارائه خدمات مي‌پردازد و عمده اين فعاليت‌ها، خدمات عمده در توسعه گردشگري است.

حسن‌نژاد با بيان اينكه گردشگري سلامت اساسي‌ترين راهكار ارزآوري كشور در منطقه است، خاطرنشان كرد: گردشگري جنبه‌هاي مختلفي دارد، تاريخي، تجاري، مذهبي و آموزشي كه هر كشور و منطقه‌اي بنا به ظرفيت خود در آن حوزه به جذب توريست و گردشگر مي‌پردازد.

وي تصريح كرد: در ايران و به ويژه مشهد مقدس با وجود مضجع شريف علي‌بن موسي الرضا(ع) و وجود بيمارستان فوق‌تخصصي رضوي با تجهيزات مدرن پزشكي مي‌توان گام بلندي در عرصه اعتماد‌سازي ملل همجوار به پزشكان متخصص از بعد درمان و هم‌چنين ارزآوري نهاد.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اشتغال‌زايي در گردشگري عنوان كرد: گردشگري و به‌ويژه گردشگري سلامت از حيث جايگاه علمي ايران در منطقه و كشورهاي جهان اسلام روند رو به رشدي داشته و در مسير افزايش ارزآوري شاهد افزايش اشتغالزايي در كشور نيز هستيم.

وي ادامه داد: پديده گردشگري سلامت يا همان تورريست پزشكي در ارزآوري، نرخ سودآوري آن با ارزآوري صادرات برابري مي‌كند.

حسن‌نژاد با اشاره به نقش مهم آموزش در جذب گردشگر پزشكي يادآور شد: با توجه به اينكه كشورهاي همسايه و همجوار ايران اغلب جنگ‌زده و توسعه نيافته بوده و از سهم پائين در آموزش برخوردار هستند بايد در امر گردشگري سلامت بعد آموزش را نيز تقويت كرد.

وي بيمارستان فوق‌تخصصي رضوي مشهد را به عنوان يكي از بيمارستان‌هاي توريست پزشكي‌محور توصيف كرد و گفت: برگزاري كنفرانس بين‌المللي گردشگري سلامت با حضور كشورهاي اسلامي در اين بيمارستان در ترويج و تبيين گردشگري سلامت و ارائه راهكار در جهت جذب توريست در اين محور تاثيرگذار است.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اين كنفرانس فرصتي براي تبادل ايده و نظر براي دست‌يابي به راهكارهاي علمي و عملي ارتقای گردشگري سلامت در كشورهاي جهان اسلام است.

وي نقطه قوت گردشگري سلامت در ايران را وجود پزشكان و متخصصان حاذق و متعهد دانست و افزود: تجهيزات تنها ملاك ارتقا بعد پزشكي يك كشور نبودهن چرا كه مي‌توان تجهيزات پزشكي را وارد كرد اما نيروي انساني و پزشكان متخصص سبب جذب گردشگر سلامت مي‌شود.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شورای اسلامي گفت: گردشگري سلامت در ايران از چند جهت مقرون به صرفه بوده كه از مهم‌ترين آنها هزينه‌هاي متعادل و متناسب اقامتي است.

حسن‌نژاد ايران را پس از تركيه سرآمد پيشرفت علمي و تجهيزات پزشكي دانست و اظهار داشت: براي نتيجه‌دهي بهتر و بيشتر و دستيا‌بي به راهكار‌هاي عملي و علمي در اين كنفرانس بايد شاهد حضور تلفيقي جامعه پزشكي و بخش‌هاي مرتبط با توريست باشيم/س  


برچسب ها: نرخ ، سودآوری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.