حسين امير عبداللهيان معاون عربي آفريقايي وزير امور خارجه كشورمان در گفتگوي اختصاصي با شبكه تلويزيوني روسيا اليوم، به سوالات اين شبكه در خصوص تحولات اخير سوريه و لبنان و غزه پاسخ داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "حسين اميرعبداللهيان" در آغاز گفتگوي خود با اين شبكه روسي در پاسخ به سوالي كه آينده منطقه بويژه در صورت تغييراتي در حكومت سوريه را چگونه ارزيابي مي کنيد گفت: همچنان تغييرات در منطقه در آغاز خود قرار دارد و اين تغييرات را ميتوان داراي بيشترين عمق تاثير گذاري در آينده منطقه خاورميانه دانست.  آنچه هم اكنون در منطقه مي‌گذرد حكايت از بروز امور امنيتي و سياسي جديد در خاورميانه است و همچنان اين تحولات رو به شکل گيري هستند. در شرايط كنوني رژيم صهيونيستي خود را در بدترين حالت مي بيند اين در حالي است كه گروه هاي مقاومت در بالاترين سطح قرار دارند.

وي در ادامه افزود: "جنگي كه رژيم صهيونيستي بر منطقه كوچك باريكه غزه اعمال كرد به وضوح شكست اين رژيم را نشان داد و اين را مي توان دليلي بر تغيير اوضاع و تحولات گسترده منطقه خاورميانه ارزيابي كرد. "

معاون عربي آفريقايي وزير امور خارجه كشورمان با بيان اينكه تاكنون ايالات متحده و رژيم صهيونيستي تمام تلاش خود را براي تغيير حكومت سوريه انجام داده اند، اين اقدامات از سوي آمريكا و همپيمانانش را براي افزايش نفوذ رژيم صهيونيستي در خاورميانه دانست.

وي با تاكيد بر اينكه آمريكا، رژيم صهيونيستي و برخي ديگر از كشورهاي منطقه درصدد ايجاد بي ثباتي در كشوري هستند كه آن را مي‌توان محور مقاومت در منطقه ناميد. تغييرات گسترده اي كه پس از بيداري اسلامي در كشورهاي عربي به وجود آمد را زمينه اي براي افزايش جايگاه سياسي مقاومت در خاورميانه و نزول رژيم صهيونيستي ارزيابي كرد.
 
امير عبداللهيان در ادامه گفتگوي خود با شبكه روسيا اليوم اظهار داشت كه مقامات ايراني هم اكنون اوضاع پيچيده و خطرناك سوريه را زير نظر داشته وبايد به شكل واقعي آن را دنبال كرد. حكومت سوريه به خوبي توانسته بر مناطقي كه تروريستها در آن نفوذ كردند سيطره يابد اين در حالي است كه اين كشور با بيشترين فشارها و توطئه ها در دو سال اخير روبرو بوده است.

معاون وزير امور خارجه با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه 6 ماده اي خود راه هاي برون رفت از بحران سوريه بدون هيچگونه فشار و يا مداخله خارجي را مطرح كرده است، آينده نظام سوريه را وابسته به خواست ملت سوريه و حضور آنها در پاي صندوق هاي راي دانست.

حسين امير عبداللهيان در ادامه در پاسخ به سوالي پيرامون حزب الله لبنان،حزب الله را جزء مهمي از محور مقاومت در منطقه خاور ميانه برشمرد وتصريح كرد حزب الله در برابر توطئه هاي آمريكا ورژيم صهيونيستي كه به دنبال تضعيف محور مقاومت هستند ايستادگي كرده وبه حمايت از ملت ودولت سوريه ميپردازد واز اصلاحات بشار اسد رئيس جمهور سوريه در راستاي حل ديپلماتيك بحران دو سال اخير استقبال ميكند.

امير عبداللهيان در پايان گفتگوي اختصاصي خود با شبكه تلويزيوني روسيا اليوم حضور 130كشور در نشست موسوم به دوستان سوريه در مراكش را مبالغه آميز برشمردو تصميم گيري خارجي ها براي آينده سوريه را توهيني به مردم سوريه دانست واز اتفاق نظر ايران روسيه پيرامون مسئله سوريه خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار