رئيس پليس فتا استان زنجان از دستگيري شخصي که در فضاي مجازي اقدام به نشر اکاذيب عليه يکي از اساتيد دانشگاه زنجان کرده بود، خبر داد.

 
 
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سرگرد  اميري گفت: درپي وصول پرونده اي با موضوع نشر اکاذ يب در فضاي مجازي به اين پليس ، مو ضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.
 
وي افزود: در تحقيقات اوليه مشخص شد شاکي يکي از اساتيد دانشگاه زنجان مي باشد و فرديا افرادي با انگيزه اي نامشخص اقدام به درج و نشر اکاذيب در وبلاکي بر عليه وي کرده اند .
 
رئيس پليس فتا زنجان بيان كرد: پس از طرح شکايت درابتدا وبلاگ مورد نظر بصورت غير فعال درآمد. ولي با توجه به اقدام مجدد افراد ناشناس و ايجاد پروفايل جديد و شروع دوباره نشر اکاذيب بر عليه نامبرده ،بررسي هاي فني آغاز شد.
 
اميري اظهار داشت: با تحقيقات و بررسي هاي فني صورت گرفته متهم شناسايي و دستگير شد.
 
سرگرد اميري ادامه داد: در باز جويي هاي صورت گرفته متهم ابتدا منکر بزه ارتکابي بود ولي پس ازرويت مدارک ومسنتدات جمع آوري شده نهايتا به بزه ارتکابي معترف شد.
 
وي در خاتمه با اشاره به ماده 18 قانون جرايم رايانه اي بيان داشت: هر کس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقامات رسمي به وسيله سيستم رايانه يا مخابراتي اکاذيبي را منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا با همان مقاصد اعمالي را برخلاف حقيقت، رأساً يا به عنوان نقل قول، به شخص حقيقي يا حقوقي يا مقام هاي رسمي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد، اعم از اين که از طريق ياد شده به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود، افزون بر اعاده حيثيت به حبس از نود و يک روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج تا چهل ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم خواهد شد./ل
برچسب ها: دستگیری ، هتک ، حیثیت ، استاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار