مدير رسانه اي دفتر رئيس جمهور عراق از گذر جلال طالباني از مرحله خطر و بهبود حال وي خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره، "برزان شيخ عثمان" مدير رسانه اي دفتر رياست جمهوري عراق با اعلام اين خبر افزود هم اكنون جلال طالباني مرحله خطر را پشت سر نهاده و به مداوا واكنش نشان ميدهد.

وي همچنين در ادامه گزارش خود از آخرين وضعيت رئيس جمهور عراق اظهار داشت ساعت به ساعت حال عمومي طالباني بهتر شده و هم اينك گروه هاي پزشكي از دو كشور ايران و آلمان بر بالين وي حضور داشته و آزمايشاتي دقيق انجام دادند.

شيخ عثمان در ادامه مي افزايد نتايج معاينات صورت گرفته بر روي رئيس جمهور با موفقيت همراه بوده و اوضاع عمومي وي را مي توان مناسب دانست.
منابع بیمارستانی و رسمی تأکید کرده اند که جلال طالبانی هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بستری است، و آزمایش های پزشکی بیانگر پایدار بودن وضعیت جسمی وی است.
دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه ای تأکید کرد که وضعیت سلامتی طالبانی پایدار است، و وی در بخش مراقبت های ویژه کاملا تحت نظر تیمی از پزشکان و متخصصان عراقی قرار دارد.
روزنامه "الصباح" عراق نیز در گزارشی به نقل از منابع بیمارستانی و رسمی خاطرنشان کرد؛ تا لحظه تهیه این گزارش وضعیت رئیس جمهور پایدار است.
این روزنامه اعلام کرد که احتمالا امروز تیمی از پزشکان انگلیسی برای انجام آزمایش های بیشتر وارد بغداد شود.
"نوری مالکی" نخست وزیر عراق دیروز با حضور در بیمارستان، وضعیت سلامتی جلال طالبانی را از پزشکانش جویا شد.

در همين حال پايگاه خبري رويترز در گفتگوي خود با نجم الدين كريم استاندار كركوك از پايداري روند بهبودي حال عمومي جلال طالباني رئيس جمهور عراق خبر داد.

اين در حالي است كه صبح امروز برخي از منابع خبري از انتقال جلال طالباني به آلمان براي ادامه معالجه گزارش داده و از ورود پزشكان انگليسي براي نظارت بر روند معالجه خبر دادند.

لازم به ذكر است كه جلال طالباني 80 ساله روز گذشته به دليل خونريزي داخلي و سكته مغزي به بخش مراقبتهاي ويژه بيمارستان الطيب شهر بغداد انتقال داده شد. منابع نزديك به دفتر رياست جمهوري عراق علت بيماري جلال طالباني را فشارهاي ناشي از  نشست هاي گسترده چند روز اخير وي با طيف هاي مختلف سياسي اين كشور و تلاشهايش براي رفع اختلاف حكومت مركزي با اقليم كردستان اعلام كردند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار