یک کارشناس سیاست خارجی گفت: استقرار موشک‌های پاتریوت در مرزهای ترکیه با سوریه، به ضرر خود ترکیه و کشورهای غربی است.

سیدهادی  سیدافقهی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به خارج شدن دو ناو آمریکایی از نزدیکی مرزهای سوریه و حرکت به سوی ایالات متحده، گفت: استقرار موشک‌های پاتریوت توسط سه کشور هلند، آلمان و آمریکا در مرز ترکیه با سوریه و همچنین استقرار دو ناو آمریکایی در نزدیکی آب‌های سوریه باعث افزایش ظرفیت نظامی منطقه شده است که امنیت منطقه را برهم خواهد زد.

وی تصریح کرد: نصب موشک‌های پاتریوت توسط ترکیه با اعتراضات مقامات کشورمان همراه بوده چرا که استقرار این موشک‌ها اوضاع منطقه را متشنج مي‌کند و علاوه بر ایران، روس‌ها هم به استقرار این سامانه موشکی اعتراض کرده و هشدار جدی به آمریکا مبنی بر هرگونه تجاوز به خاک سوریه داده‌اند.

سيد افقهی با بیان اینکه اتهام استفاده دولت سوريه از سلاح‌هاي شيميايي از سوي رژیم صهیونیستی و تروریست‌های سوری تازگی ندارد، اظهار داشت: حدود 9 ماه پیش اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی به دولت سوریه توسط رژیم صهیونیستی و تروریست‌های سوری مطرح شده و اعلام کردند در صورت فروپاشی نظام اسد، سلاح‌های شیمیایی به لبنان منتقل و توسط حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: این ادعاها احتمالاً یک تست برای ارزيابي واکنش سوریه بود، اما بعد از مدتی اين مسئله فراموش و سپس مجددا مطرح شد که در نهايت، سلاح‌های شیمیایی از خانه‌های تیمی تروریست‌های سوری سر درآورد.

سيد افقهی با بیان اینکه تبلیغات روانی و بسترسازی علیه دولت سوریه با منظورهای خاصی انجام شده است، افزود: به احتمال فراوان تروریست‌های سوری از سلاح‌های شیمیایی استفاده خواهند کرد و با تهمت‌های فراوان استفاده از آن را به دولت سوریه نسبت می‌دهند.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه در گذشته نيز بشار اسد متهم به استفاده از موشک‌های اسکاد می‌شد، تصريح کرد: تروریست‌های سوری از 18 قومیت مختلف هستند و هم اکنون نيز 10 هزار نفر از طالبان در خاک ترکیه در حال گذراندن دوره آموزشی‌اند تا به داخل سوریه تزریق شوند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: افقهی ، ناو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار