رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان شرقی گفت:در نه ماهه سال 91 این ستاد در استان 482 مصوبه داشته است که از این تعداد 251 مصوبه (52 درصد) اجرایی شده و 231 مصوبه ( 48 درصد ) نیز در حال بررسی می باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی امروز در ششمین جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی افزود : دبیر خانه ستاد تسهیل استان در جهت اجرای حداکثری مصوبات فوق الذکر با ارگانها و بانکها و واحدهای تولیدی جلسات متعددی برگزار کرده و سعی در بستر سازی مناسب برای اجرای مصوبات دارد.

وی با بیان اینکه کمبود نقدینگی یا سرمایه در گردش برای واحدهای فعال تولیدی و عدم تامین تسهیلات لازم جهت تکمیل طرح های نیمه تمام از اساسی ترین مشکلات مطروحه در ستاد تسهیل استان است، افزود: محدودیت های ناشی از بدهی های معوقه بانکی و چک برگشتی در استفاده از تسهیلات بانکی نیز از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل می باشد.

وی اظهار داشت: فشار بانکها جهت وصول مطالبات و اقدام به صدور اجرائیه، اخذ پیش دریافت بانکها جهت تقسیط بدهی واحدهای تولیدی، مشکلات مربوط به تامین کالاهای پایه نظیر پتروشیمی و فولاد از بورس، نوسانات ارز و قیمت مواد اولیه از جمله مشکلاتی است که واحدها در ستاد تسهیل ارایه می نمایند.

عظمایی در ادامه با بیان اینکه اعلام فرسودگی ماشین آلات و درخواست تسهیلات جهت بازسازی و نوسازی آن نیز جزو مطالبات واحدهای تولیدی از ستاد تسهیل می باشد، گفت: همچنین مسائل مربوط به گشایش ال سی و انتقال ارز به خارج از کشور جهت تامین مواد اولیه یا خرید ماشین آلات بخشی دیگر از مشکلات مطرح در ستاد تسهیل است.

وی در پایان گفت: در نه ماهه سال جاری بیش از 1340 مورد نامه نگاری توسط دبیرخانه ستاد تسهیل صورت گرفته و بیش از 90 جلسه نیز توسط استانداری و کارگروه کارشناسی ستاد تسهیل در استان تشکیل یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.