نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی ( IRDEC 2012 ) قرار است تا یکم دی ماه برگزار شود كه فرصت خوبی برای ارائه تجهيزات دندانپزشكي براي تولیدکنندگان ایرانی است.

 به گزارش خبرنگار بهد اشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛قاسم آبخضر رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ،دندانپزشکی و آزمایشگاهی گفت:تولیدکنندگان و واردکنندکان تجهیزات پزشکی برای ارائه توانمندی های بخش های پزشکی ،دندانپزشکی و آزمایشگاهی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی (IRDEC 2012)از 28 آذر تا 1 دی 1391 در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد کردند تا بتوانند نیاز کشور را در سال تولید ملی ،کار و سرمای ایرانی را در مقابل تحریم ها به خودکفایی برسانند.
                                                   
وی در ادامه عنوان کرد:ما باور داریم که صنعت کاران ما با توجه به توانمندی های علمی که در بخش دانشگاهی و آکادمیک دارد به طور قطع می تواند نیازهای این بخش را تامین کند و به خود کفایی کامل در برسد.                                                                                                                                      
آبخضر گفت:بخش تجهیزات پزشکی یکی از بخش های موفق حوزه سلامت بوده که طی سالهای اخیز توانسته به صادرات تبدیل شود و تمامی کالاهای ایرانی نیز قابل مقایسه با تمام برندهای معروف است و می توانیم بگوییم که ما تنها توانسته ایم از خروج ارز در کشور جلوگیری کنیم بلکه توانسته ایم سود آوری ارزی هم داشته  باشیم.
                                                                                                      
رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی ،دندانپزشکی و آزمایشگاهی تصریح کرد:ما اگر نتوانیم از تمام فرصت هایمان استفاده نکنیم ایم فرصت ها تبدیل به تهدید خواهد شد به همین دلیل بخش سلامت یکی از صنعت های استراتژیک در کشور است چرا که با سلامت جسم در ارتباط است و باید این موضوه را در نظر داشت که دارو و تجهیزات پزشکی کمتر از صنعت نظامی نیست.

آبخضر با بیان اینکه در گذشته ما جزءکشورهای 100 درصد واردات بوده ایم گفت:در حال حاضرما 40 کشور دنیا را پشت سر گذاشته ایم و صادرات می کنیم و در بخش مصرفی بیش از 35 تا 40 درصد نیازمان برطرف شده و اگر پشتوانه مالی از سوی منابع تامین شود از لحاظ کیفیتی هیچ کسری نخواهیم داشت و در این حوزه توانمندتر هم خواهیم شد.

نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی  (IRDEC 2012)   تا یک دی 1391 در سالن‌های 20،21و22 نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.