يک کارشناس سياست خارجي گفت: اظهارات نخست‌وزير انگليس بازتاب منفي بر چهره کريه روباه پير مي‌گذارد لذا مسلمانان جهان اقدام انگليس مبني بر افزایش کمک برای تجهیز هر چه بیشتر معارضین سوری را محکوم می‌کنند.

کريم زارع در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات نخست وزير انگليس مبني بر افزایش تجهيز نظامی معارضين سوری گفت: سوريه هم اکنون دولت رسمي و قانوني دارد و هر گونه اقدامي که امنيت اين کشور را به خطر بيندازد به منزله دخالت در امور داخلي يک کشور مستقل به حساب مي‌آيد لذا اظهارات ديويد کامرون جنبه مداخله‌جويانه در امور سوريه دارد.

وي تصريح کرد: مردم هر کشوري بايد براي مملکت خود تصميم بگيرند و دخالت در سرنوشت مردم کشور ديگر مغاير اصول و موازين پذيرفته شده در سطح بين‌المللي است.

زارع در ادامه اظهار داشت: کشور انگليس که خود را مهد دموکراسي مي‌نامد نبايد با تجهيز تروريست‌هاي سوري در قتل‌عام مردم بي‌گناه سوريه نقش داشته باشد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: اظهارات نخست‌وزير انگليس بازتاب منفي بر چهره کريه روباه پير مي‌گذارد لذا مسلمانان جهان اقدام انگليس مبني بر افزایش کمک برای تجهیز هر چه بیشتر معارضین سوری را محکوم می‌کنند.

گفتنی است دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده لغو تحریم صدور سلاح به سوریه اقدام درست و به‌جایی است، اما این لغو صدور سلاح نظام سوریه را در بر نمی‌گیرد لذا کشور متبوعش و شماری از کشورهای غربی دیگر با هدف حمایت نظامی از معارضان مسلح موضوع لغو تحریم صدور سلاح به سوریه را بررسی می‌کند.

وی تاکید کرده که دولت انگلیس به حمایت از معارضان سوری که درصدد سرنگونی نظام بشار اسد در این کشور هستند، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: انگلیس ، کامرون ، معارضین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار