پروانه اپراتوري طرح شبنم ( شبکه بازرسي و نظارت مردمي) به شرکت داده پردازي نفيس داده شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در مراسم واگذاري پروانه اپراتوري طرح شبنم به شرکت نامبرده، اعلايي مديرعامل شرکت راهبر و قاسمي مديرکل برنامه ريزي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور داشتند که اعلايي با بيان اينکه با اجراي طرح شبنم از اين پس هيچ کالاي وارداتي بدون الصاق برچسب طرح شبنم در بازار به فروش نخواهد رسيد اظهار داشت: با الصاق اين برچسب از اين به بعد مردم مي توانند با پيگيري کد رهگيري اين برچسب از اصالت کالا وارداتي مطمئن شوند.

وي افزود: با اجراي اين طرح از اين پس مردم به عنوان بازرس و ناظر در سطح کشور به راحتي مي توانند کالاي قاچاق را از کالاهايي که از مبادي رسمي وارد کشور شده اند را تشخيص دهند.

وي ادامه داد: کد رهگيري کالا به مردم اين امکان را مي دهد که قبل از خريد کالا بتوانند مشخصات نوشته شده بر محصول مورد نياز خود را با برچسب نصب شده تطبيق داده و در مورد اصالت آن مطمئن شود.

در همين ارتباط قاسمي مديرکل برنامه ريزي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نيز با ضروري دانستن اجراي طرح شبنم براي کالاهاي وارداتي گفت: توليد کشور به خاطر ورود کالاي قاچاق با تهديد روبرو شده است.

وي افزود: از طرف ديگر وجود کالاي قاچاق در بازار کشور حقوق مصرف کنندگان را نيز مورد تعرض و تهديد قرار داده است به گونه اي که مصرف کننده ايراني نمي داند دقيقا کالايي که با عنوان کالاي وارداتي مي خرد صددرصد توليد شده در کشور سازنده آن مي باشد يا نه.

وي ادامه داد: از طريق اجراي طرح شبنم و الصاق برچسب شبنم مردم مي توانند از اصالت کالاي خارجي مطمئن شده و آن را استعلام کنند.

برپايه اين گزارش، اعلايي با اشاره به اينکه تاکنون 230 ميليون قلم کالا وارداتي برچسب گذاري شده اظهار داشت: طرح شبنم حلقه تکميلي ايران کد است که از تاريخ 90.8.1 در کل کشور اجباري شد.

اعلايي همچنين در خصوص وجود برچسب هاي جعلي در بازار گفت: با قاطعيت اعلام مي کنيم که هيچ برچسب جعلي در بازار وجود ندارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار