استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: نظام توزیع کالا در کشور از عصر قاجار تاکنون تغییری نکرده و نیاز به اصلاح اساسی دارد.

ˈخسرو عزیزیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: وجود مغازه های کوچک و قدیمی به تعداد فراوان از مشکلات نظام توزیع است.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته به ازای هر 700 تا هزار نفر یک مرکز خرید بزرگ وجود دارد اما در ایران به ازای هر 25 تا 30 نفر یک مغازه دردسترس است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه ادامه داد: اینک حدود سه میلیون واحد تولیدی و توزیعی در کشور وجود دارد که دو میلیون و 500 هزار مورد آن را واحدهای توزیعی تشکیل می دهد و عملیات نظارت را برای دولت سخت و دشوار کرده است.

وی با تاکید بر لزوم تحول در نظام توزیع کالا درکشور خاطرنشان کرد: مغازه های ناهمگون و ناهمگن بسیاری در کشور وجود دارد که هنوز برخی صاحبان آنها با سیاق چرتکه حساب و کتاب می کنند.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: امروز دولت ها هر لحظه باید از میزان ارائه کالاها و خدمات مطلع باشند تا بخوبی برنامه ریزی کنند.

عزیزی عمده تورم موجود کشور را تورم روانی و ناشی از کمبود اخلاق در کسب و کار توصیف و بیان کرد: طرح تحول اقتصادی دولت در بخش توزیعی خود باید این مشکلات را نیز در نظر داشته باشد.

وی با اشاره به فواید اقتصاد مقاومتی گفت: مهمترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی به مقوله توسعه برمی گردد و با عنایت به نفت خیز بودن ایران و نوسانات قیمت نفت، اقتصاد مقاومتی باید برای اقتصاد بدون نفت باشد.

معاون اداری- مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: اقتصاد مقاومتی بر پایه راهبرد جایگزینی واردات و توسعه صادرات غیرنفتی و راهکار برون رفت نظام از فشارهای اقتصادی دشمنان است.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، یک مفهوم جدید در عرصه اقتصاد سیاسی جامعه است که از مدت ها قبل ازسوی مقام معظم رهبری به عنوان راهبرد اساسی نظام مطرح شده است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با اشاره به طرح مفاهیم اقتصاد ریاضتی در دنیا و اقتصاد مقاومتی در ایران، افزود: اقتصاد ریاضتی به معنای افزایش مالیات ها و کاهش خدمات دولتی در پی مشکلات اقتصادی برخی دولت هاست که موجب اعتراض مردم این کشورها می شود.

وی ادامه داد: اما اقتصاد مقاومتی، مفهومی از جنس ارزشی است که علاوه بر ابعاد اقتصادی، باید به ابعاد اخلاقی آن نیز توجه داشت./س

برچسب ها: توزیع ، کالا ، قاجار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.