مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تدوین طرح جامع پژوهش دانشگاه‌های کشور که از طرف وزارت علوم ابلاغ شده است کشورمان را به استقلال واقعی علمی، پژوهشی و تحقیقاتی رسانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا عباس‌پور در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: کاربردی کردن تحقیقات متناسب با نیاز جامعه و با هدف تأمین منابع ملی ضرورتی انکارناپذیر است که شایسته است دانشگاه‌های ما در اوج عظمت و عزت در این مسیر و با هدف حل مشکلات گام‌های اساسی بردارند.

وی اهمیت توجه دادن به تحقیقات بنیادین را برای رشد و تعالی روزافزون ضروری اعلام کرد و افزود: پژوهش اگر بر این اساس و همچنین نیاز جامعه صورت بگیرد قطعاً در بسیاری از زمینه‌ها راهگشا می‌باشد.

عباس‌پور حرکت در تولید علم و فناوری‌های جدید را به مانند زنجیره‌های یک مجموعه‌های به هم پیوسته با اهمیت و دارای رسم و اصول واقعی توصیف کرد و ادامه داد: ‌تولید علم اگر به تجاری‌سازی و همچنین برآمد یک محصول منجر شود، قطعاً می‌تواند به عنوان یک ثروت ملی پاسخگوی نیازها باشد.

مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه از حمایت دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دانشگاه‌ها از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی و همچنین رساله‌های مقطع دکترا در عناوین و موضوعات مختلف خبر داد و اضافه کرد: تدوین طرح جامع پژوهش زمینه‌ای را برای ما فراهم کرده است تا بتوانیم براساس اولویت‌ها و نیازها حرکتی حقیقی و راستین داشته باشیم که در گروه علوم انسانی این امر با یک نگرش متفاوت‌تر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی استفاده از نظرات صاحبان فن و همچنین حمایت جدی از نخبگان را در رشد و تعالی حوزه پژوهش جدی خواند و بیان کرد: آنچه که در این باب یک نیاز ضروری به نظر می‌رسد توجه به پژوهش‌های بنیادین و همراه با نیاز مخاطبان و جامعه است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از ضعف‌ها و نارسایی‌های احتمالی باشد/س 

برچسب ها: اردبیل ، تدوین ، طرح ، جامع ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.