با راه‌اندازي مرکز دوام بتن جهت ارزيابي بتن و مصالح سازه‌اي در برابر شرايط مهاجم در سواحل خليج‌فارس، تحقيقات بررسي علمي دوام سازه‌هاي دريايي در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام خميني(ره) با هماهنگي تشکل‌هاي دانش‌بنيان منسجم‌تر از گذشته مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مسعود قاسميان، معاون مهندسي و عمران اداره‌كل بنادر و دريانوردي استان با اعلام اين خبر اظهارداشت: به‌منظور بررسي دوام سازه‌هاي دريايي در اثر عوامل مهاجم و خورنده فيزيکي و شيميايي در مركز ارزيابي دوام بتن بندرامام خميني(ره) طي آزمون‌هاي مختلفي انجام مي‌شود.

وي افزود: اين مركز با همکاري سازمان بنادر و دريانوردي و دانشگاه صنعتي اميرکبير با هدف بررسي دوام بتن در منطقه ويژه اقتصادي بندرامام براي نيل به اهدافي چون ساخت نمونه‌هاي بتني مختلف با طرح‌هاي اختلاط و سيمان‌هاي مختلف در مقياس آزمايشي و واقعي جهت ارزيابي بلندمدت و انجام آزمايش‌هاي دوام و مقاومت بتن نظير نفوذ آب و يون كلر، تعيين اثر سولفات‌ها، بررسي كربناتاسيون و غيره تاسيس شد.

قاسميان ادامه‌داد: شناسايي‌ و ارزيابي ‌پوزولان‌هاي ‌كشور و تحقيقات‌ در زمينه ‌سيمان‌هاي‌ جديد، پايش مداوم ساختمان‌هاي جديد از راه نصب ابزارهاي اندازه‌گيري پارامترهاي دوام بتن در هنگام اجراي اين ساختمان‌ها از جمله ديگر فعاليت‌هاي آينده اين مركز مي‌باشد.

معاون مهندسي و عمران اداره‌كل بنادر و دريانوردي خوزستان گفت: با توجه به اين‌كه كاربرد پوزولان‌ها در بهبود خواص بتن، تأثير به‌سزايي دارد و اين مصالح در بسياري از نقاط كشور به وفور يافت مي‌شود، مي‌تواند جايگزين مناسبي براي بخشي از سيمان در ساختمان باشد و علاوه بر كاهش مصرف انرژي و سيمان، برخي مشكلات و نواقص كار با بتن سيمان رايج نيز ‌ كنترل و رفع شود.

وي ابراز اميدواري كرد با ايجاد شبکه داخلي دوام بتن در حوزه خليج‌فارس و با همکاري مراکز علمي و فني مختلف در سراسر کشور و ارتباط آن با شبکه جهاني دوام بتن در کشورهاي ژاپن، عربستان و کميته اروپايي بتن و مرکز ACI در کانادا، به‌منظور تدوين مدل جهاني پيش‌بيني عمر مفيد سازه‌ها، تعامل حاصل از تاسيس اين مركز علمي، بين دانشگاه صنعتي اميركبير و سازمان بنادر و دريانوردي ثمربخش باشد./س
برچسب ها: دوام ، بتن ، بندر امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.