معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) گفت:اندیشه ناب اسلامی هندسه قدرت جهانی را از غرب به شرق منتقل کرده و با محوریت ایران در خاورمیانه شکل داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سردار الله‌نور نوراللهی در یادواره 12زن شهیده و زنان ایثارگر شهرستان کاشان گفت: هندسه قدرت جهانی با تعریف امروزی در حوزه جهان اسلام و خاورمیانه با محوریت ایران شکل گرفته است.

وی این قدرت و برتری ایران اسلامی در جهان را مدیون شهیدان و نتیجه فداکاری همه مردان و زنان آزاده وطن دانست که با ایثار و از خود گذشتگی از جان و مال خود در راه اعتلای این مرز و بوم دریغ نکردند و عزت و استقلال کشور را حفظ کردند.

به گفته وی، ایرانی که امروز مقاومت و پایداری کشور و انقلابش در تمام دنیا مشهور است حاصل پایمردی، رشادت و ایثار 220 هزار شهیدی است که حدود 7 هزار نفر از آنها را زنان شهید، 36 هزار دانش آموز شهید،30 هزار کارمند شهید، 30 هزار کارگر شهید، 3 هزار روحانی شهید و 3 هزار دانشجوی شهید تشکیل می دهند.

معاون هماهنگ کننده دانشگاه امام حسین(ع) با اظهار تاسف از فقدان معرفی و شناسایی نقش زنان در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و پس از آن به نحو شایسته و مناسب حق آنها افزود: یکی از این شهیدان شهیده ای است که در 17 شهریور از کاشان به میدان ژاله رفت و در مبارزه با رژیم پهلوی جانش را فدا کرد.

سردار نوراللهی رشادتها و مقاومتهای شهیده ناهید فاتحی کرجو دختر 15 ساله کُرد و 443 زن شهید از منطقه سنندج را به عنوان یکی دیگر از زنان شهید وطن و سمیه زمان یادآورشد و گفت: این دختر 15 ساله شافعی مذهب با وجود 6 ماه تحمل اسارت در دست ضدانقلاب دموکرات و شکنجه های فراوان توسط آنها سوگند به خدا، قرآن و رسولش یاد کرد که "اگر هزار بار مرا بکشید و زنده شوم توهین به امام خمینی رهبر انقلاب نخواهم کرد".

وی با تقدیر از برگزار کنندگان یادواره شهدای زن کاشان در شب شهادت حضرت رقیه (س) بزرگ مجاهد کوچک و فداکاری که با رنج و مشقت اسارت در اثر ظلم و زور یزیدیان در خدمت ولایت و در تدوام نهضت سرخ پدرش به شهادت رسید افزود: برگزاری این یادواره ها برای شهدایی که ایثار و آزادی و مردانگی را باشهادت خود معنا کردند اقدامی پربرکت، سازنده و تاثیرگذار برای احیاء ارزشهای اسلامی و تحول افراد در جامعه است./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، یادواره ، زن ، شهیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.