مدیرعامل سازمان قطار شهری كرمانشاه گفت: به دنبال تامین اعتبار و ارز لازم برای ادامه كار و تكمیل پروژه مونوریل كرمانشاه هستیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

'سعید سلیم ساسانی' با بیان اینكه از هشت ماه پیش تاكنون هیچ گونه اعتباری برای ادامه كار این پروژه تخصیص نیافته، افزود: از زمان آغاز عملیات اجرا ( یك سال قبل) تاكنون، فقط 330 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه دریافت شده است.

وی گفت: قبل از افزایش قیمت و نوسانات بازار ارز، كل رقم پیش بینی شده برای اجرا و بهره برداری از پروژه، چهار هزار میلیارد ریال برآورد شده بود.

وی تصریح كرد: اما هم اكنون با توجه به تغییر نرخ ارز، دیگر نمی توان به قاطعیت اعلام كرد كه رقم فوق برای تكمیل پروژه كافی است.

ساسانی در ادامه به بیان ویژگی های پروژه مونوریل كرمانشاه پرداخت و گفت: این پروژه قرار است در دو فاز كلی و تقسیم بندی به سه قطعه به بهره برداری برسد.

وی فاز اول این پروژه را از میدان معلم تا میدان آزادی و فاز دوم آن را از میدان آزادی تا میدان فردوسی اعلام كرد و گفت: همچنین این پروژه به سه قطعه شمالی در بلوار طاق بستان، میانی در بلوار شهید بهشتی و جنوبی از مركز شهر به بالا تقسیم می شود.

وی با بیان اینكه هم اكنون عملیات اجرایی دو قطعه شمالی و میانی این پروژه آغاز شده است، تصریح كرد: قطعه جنوبی هنوز در فاز عملیات مطالعاتی قرار دارد.

سلیم ساسانی پیشرفت فیزیكی كنونی پروژه را حدود 12 درصد ذكر كرد و گفت: موعد بهره برداری از این پروژه از زمان آغاز كار، 42 ماه برآورد شده باشد كه با توجه به مشكلات كنونی در تهیه ارز، به احتمال زیاد پروژه در موعد مقرر به بهر برداری نخواهد رسید.

وی با بیان اینكه هم اكنون عملیات مونوریل كرمانشاه با كندی در حال اجراست، اظهار كرد: این پروژه با 13 كیلومتر طول دارای 12 ایستگاه است و محور اصلی آن از بلوار طاقبستان آغاز و تا میدان فردوسی ادامه می یابد.

قرار است این ناوگان در هر ساعت و هر جهت تعداد 16 هزار مسافر را جابجا كند/س

برچسب ها: کرمانشاه ، منوریل ، اعتبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.