معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی سایت تولید نانو داروی سرطان را از جمله پروژه های علمی مهم در دست اقدام این دانشگاه عنوان کرد.

محسن تفقدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب افزود: در شرایط کنونی در زمینه علوم پزشکی، ایران به مرحله ای رسیده که توانسته در منطقه خاورمیانه ترکیه را پشت سر بگذارد و رتبه نخست علم پزشکی را از آن خود کند.

وی ضمن گرامی داشت هفته پژوهش خاطرنشان کرد: حمایت از طرح های پژوهشی و علمی در دانشگاه ها و به ویژه دانشگاه علوم پزشکی فضا را برای  رشد علمی در چشم انداز پنج سال توسعه کشور به بهترین شکل فراهم می آورد که این مهم با حمایت و کمک مسئولان تحقق می یابد.

تفقدی با اشاره به رتبه 17 جهانی ایران در تولید علم اظهار کرد: با توجه به این که یکی از شاخصه های رتبه بندی بر اساس سایت و فضای وب است، دانشگاه های ایران در مقایسه با دانشگاه های جهان رتبه سوم را دارند و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز به لحاظ کیفیت و کمیت ESI و ISC رتبه ششم را در سطح جهان دارا می باشد.

وی گفت: این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین بار سال گذشته 66 پله ارتقاء جهانی کسب و در لیست یک درصد دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت و رتبه ششمین دانشگاه را به خود اختصاص داد.

وی همچنین به راه اندازی نخستین پژوهشکده علوم نوین دارویی متشکل از 4 مرکز تحقیقات و 13 پژوهشکده اشاره کرد و افزود: هم اکنون تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 414 مرکز رسیده که 733 طرح پژوهش و ارائه 600 مقاله در پایگاه های بین المللی نمونه فعالیت این مراکز است.

معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی سایت تولید نانو داروی سرطان را از جمله پروژه های علمی مهم در دست اقدام این دانشگاه عنوان کرد و تصریح کرد: تقدیر از 20 پژوهشگر برتر کتاب و 40 محقق برتر علمی، برگزاری نمایشگاه موضوعی در دانشکده ها، برگزاری سمینار طب و قرآن پژوهشی از جمله مهم ترین برنامه های هفته پژوهش دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد.
وی افزود: در حال حاضر دست یابی به خودکفایی علمی در سطح جهان مهم ترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که در این مسیر بی وقفه در حال تلاش می باشد. /س

برچسب ها: سایت ، تولید ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.