کارشناس مسئول امداد و سلامت جامعه المصطفی(ص) مشهد گفت: يکی از اصول موفقيت در مهار ايدز در هر کشور، همکاری و مشارکت کليه سازمان ها و چهره های تأثیر گذار است.


به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قاسم نوربخش در رابطه با نشست ارتقای سطح آگاهی طلاب با موضوع ایدز و راههای پیشگیری از آن گفت:  بيماري ايدز خطري روز افزون براي جوامع بشری است. پژوهشها و تلاشهاي همه جانبه جهاني، منطقه اي و ملي منجر به اين باور عمومي شده که بهترين عامل براي مهار اين بيماري اصلاح شيوه زندگي و تربيت صحيح نوجوانان و جوانان است.

وی افزود: زندگي سالم و ايمن، مسئوليت پذيري فردي و اجتماعي و در نهايت اميد به زندگي 3 اصل اساسي در مسير اين اصلاح است .

نوربخش ادامه داد: يکي از اصول موفقيت در مهار ايدز در هر کشور ، همکاري و مشارکت کليه سازمانها، نهادها و افراد تاثير گذار است. برنامه کشوري مهار ايدز اولين بار در سال 1366 آغاز شد و تا کنون 3 برنامه استراتژيک مهار نوشته و به مرحله اجرا گذاشته شده است .

کارشناس مسئول امداد و سلامت جامعه المصطفی(ص) مشهد  اظهار داشت: راهبردهاي اصلي اين برنامه عبارت است از آموزش و اطلاع رساني، تشويق افراد در معرض خطر به انجام مشاوره ، آزمايش داوطلبانه اچ اي وي، فراهم کردن امکانات لازم براي درمان، کاهش آسيب، سلامت خونهاي اهدايي، توجه به خانواده افراد مبتلا، حمايت از خود بيماران و .... مي باشد.

وی در مورد اهداف اين نشست اشاره کرد: بيان واقعيا ت علمي و تجربيات جهاني در مورد اين بيماري، اشاره به وضعيت کنوني  اچ اي وي و ايدز در جهان، ايران و استان خراسان رضوي، آگاهي بخشي به طلاب در مورد حقايق علمي و واقعيتهاي اجتماعي بيماري و رفع انگ و تبعيض از بيماري، استفاده از گفتمان اسلامي توسط مبلغان در مواجهه با بيماران و آسيب ديدگان و چگونگي بازگرداندن مبتلايان به جامعه، تغيير نگرش افراد نسبت به بيماران و استفاده از توان تبليغي طلاب براي آگاهي رساني به جامعه اهداف این نشست را تشکیل می دهند.

یادآوری می شود: این نشست در تاریخ دوم دی ماه، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در سالن اجتماعات جامعه المصطفی(ص) برگزار می گردد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.