سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، بررسي سبک زندگي و تاثيرات آن بر اقتصاد مقاومتي، تاثيرات انديشمندان اسلامي بر افکار دانشجويان و واکنش دانشجويان به آزادي مهدي هاشمي از مهمترين عناوين خبري دانشگاه در اين هفته بود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌هاي کشور در هفته‌اي که گذشت رويدادهايي را در خود جاي دادند که مهمترين عناوين آن را در گزارش زير مي‌خوانيد:

قرباني: حوزه و دانشگاه بايد با نگاه عدم وابستگي به غرب همکاري کنند

عضو شوراي مرکزي کانون دانشگاهيان گفت: حوزه و دانشگاه باید افق آینده‌ای را که برای کشور ترسیم می‌کنند با نگاه استقلال و عدم وابستگی به غرب باشد.

اکبری جدی: تأثير ارتقا كيفي علوم انساني در وحدت حوزه و دانشگاه


عضو کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به علوم انسانی به عنوان علم پایه، یکی از مؤثرترین قدم‌ها برای نزدیکی حوزه و دانشگاه است که باید به طور جدی به آن توجه داشته باشیم.


استاد دانشگاه جامعه مصطفي العالميه: انديشمندان مسلمان در انتشار علوم اسلامي به غرب پيشگام شوند


استاد دانشگاه جامعه مصطفي العالميه ضمن مثبت خواندن وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دانشمندان مسلمان بايد در انتشار علوم اسلامي به غرب پيشگام شوند.

کارشناس اقتصادي: تناسب ميان اقتصاد مقاومتي و سبک زندگي موثر در تحقق آرمان‌هاي انقلاب


کارشناس اقتصادي گفت: کليد واژه‌هاي اصلاح سبک زندگي و اقتصاد مقاومتي از شروط اصلي مقاومت مقابل هرگونه تحريم‌ بين‌المللي است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: امام خمینی (ره) فرهنگ خودباوری را در جامعه ایرانی زنده کرد


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تبیین تاثیرات خودباوری در جامعه ایرانی و لزوم تلاش همگان برای تقویت این امر گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب فردی بود که خودباوری را در جامعه ایرانی زنده کرد و باعث تحول عمیق فرهنگی در جامعه شد.

پژويان در دانشگاه علم و صنعت: ساختار مالياتي ايران اشتباه است


يک استاد دانشگاه گفت: فشار مالياتي بر بخش صنعت ايران بسيار بالاتر از ديگر کشورهاست که اين مهم مشکلاتي را به نوبه خود به وجود آورده است.

دانش جعفري در دانشگاه علم و صنعت: کنترل هزينه‌ها و افزايش درآمدهاي مالياتي از وابستگي به نفت مي‌کاهد


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: چنانچه دولت بر هزينه‌هاي دستگاه‌هاي دولتي کنترل داشته و بر افزايش درآمدهاي مالياتي اقدام نمايد مي توان از وابستگي به نفت کاسته و به تامين درآمدهاي مالي کمک کرد.

حجت‌الاسلام صدرالدين شريعتي: تحول در علوم انساني نيازمند وحدت رأي نخبگان حوزوي و دانشگاهي است

رييس دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينکه تحول در علوم انساني نيازمند وحدت آراي نخبگان دانشگاهي و حوزوي است، گفت: شعبه‌اي از دانشگاه علامه طباطبايي در شهر قم به منظور انجام مطالعات تطبيقي علوم انساني و آشنايي دانشجويان مقاطع کارشناسي ارشد و دکترا با مفاهيم حوزوي تاسيس شده است.


روستاآزاد: تشکيل شبکه‌اي از انديشمندان اسلامي را در دستور کار داريم

رئيس دانشگاه شريف گفت: شبکه‌اي از دانشمندان مسلمان به منظور تبادل و اطلاعات نظر تشکيل خواهند شد.


تبيين مواضع بسيج دانشجويي: شکست حصار "گنبد آهنی" نشان داد آمریکا و رژیم صهیونیستی را زیر پا گذاشته‌ایم


شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های سراسر کشور بیانیه‌ای تحلیلی درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی کشور منتشر کرد.

بيانيه: نگذاريد فرار بعد از صدور حکم «فائزه» برای «مهدی» هاشمی تکرار شود


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کرمانشاه طی بیانیه‌ای تأکید کرد:«از دستگاه قضایی می‌خواهیم، نگذارند که بار دیگر داستانی مشابه فرار بعد از صدور حکم «فائزه» برای «مهدی» هاشمی تکرار شود».

مرندی: تغییر در سبک زندگی الزامی است/ تاکید برنقش مردم در اقتصاد مقاومتی

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان گفت: تغییرسبک زندگی آحادجامعه امری ضروری و مهم تلقی می‌شود که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی ایفا کند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قبس ، لاد ، بذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار