سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شد‌ه آق‌داغ خلخال و منطقه شکار ممنوع مشکول شهرستان کوثر انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال و منطقه شکار ممنوع مشکول شهرستان کوثر در نیمه دوم آذرماه با مشارکت کارشناسان محیط طبیعی و ماموران یگان حفاظت انجام گردید.

علی حمیدی هدف از این کار را برآورد جمعیت حیات وحش استان، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به پارسال، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق و شناسایی زیستگاه‌های مستعد حیات وحش برشمرد.

وی گفت: در سرشماری امسال جمعیت حیات وحش گونه‌های شاخص استان با توجه به سیاست‌های کنترلی در صدور پروانه شکار و نظارت مستمر روند رو به رشدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل همچنین افزود: این سرشماری در مناطق تحت مدیریت از جمله منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال، اثر طبیعی ملی سبلان، منطقه حفاظت شده مغان و مناطق شکار ممنوع گندیشمین، نوار مرزی و... صورت می‌گیرد.

حمیدی گفت: در این سرشماری آمار حیواناتی نظیر کل و بز، سیاهگوش، روباه، خرگوش، قرقاول و ...به دست می‌آید.

وی در ادامه افزود: با توجه به سردی و برودت هوا و بارش برف و یخ بستن بسیاری از آبگیرها و پوشیده شدن مراتع با برف در شرایطی که حیات وحش از مناطق حفاظت شده استان در پی غذا و علوفه به سکونت‌گاه‌های انسانی نزدیک می‌شوند بنابراین ما وظیفه داریم که از این مخلوقات زیبا حمایت و حفاظت کنیم./س

برچسب ها: اردبیل ، حیات ، وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.