وزير اقتصاد و دارايي اعلام کرد: هنوز تاريخ مشخصي را براي ارائه لايحه بودجه 92 تعيين نمي کنم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، سيد شمس الدين حسيني در برنامه پرونده 20:30 شب گذشته با اشاره به اينکه در جهت تقويت توليد برنامه هاي مختلفي را دولت در دست اجرا دارد گفت: اين تلاش ها از سوي دولت مستمر بوده اما در خصوص تورم طي ماههاي گذشته با توجه به اينکه تکان هاي قيمتي روي اقلام خاصي وجود داشته، ستاد تنظيم بازار در اين برهه اوضاع بازار را رصد و جلسات مختلفي را با مسئولان ذيربط برگزار کرده است.

وي در ادامه افزود: دبيرخانه  ستاد تنظيم بازار در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با معاونين وزراء جلسات متفاوتي را برگزار مي کند و دو هفته يکبار نيز با حضور معاون اول رئيس جمهور تشکيل و مطالعات فني در اين جلسات و همچنين مقابله با تورم در بازارهاي خاص بررسي مي شود.

وزير اقتصاد و دارايي در ادامه با اشاره به اين که دولت سياست هاي خاصي را براي ماههاي آينده در نظر بگيرد تصريح کرد: تورم يک فرمول محاسباتي دارد که ارتباطي با افزايش قيمت کالاها نداشته اما ما براي جلوگيري و اجتناب از تکان هاي تورم بايد سياست هاي خاصي را دنبال کنيم.

وي اضافه کرد: خودداري از تکان هاي ارزي يکي از اين راهکارهاست چرا که افزايش قيمت ها طي ماههاي اخير همبستگي و همراهي با نرخ ارز داشته است و نکته بعد آنکه چون در انتهاي سال هستيم حتما بايد با يک سياست مدبرانه صرفه جويي داشته باشيم.

حسيني اظهارداشت: مقابله جدي در بازار براي سفته بازي ها و احتکار و همچنين پرهيز از دامن زدن به فضاي رسانه اي تورم زا از ديگر سياست هايي است که بايد با جديت در کشور دنبال شود.

وزير اقتصاد و دارايي اعلام کرد: در ماههاي اخير نظارت ها و مديريت در بازار نسبت به گذشته افزايش داشته است و همچنين در صادرات و واردات و مقابله با احتکار اقدامات موثر صورت گرفته است. 

وي با بيان اينکه برآورد بودجه امسال مبتني با يکسري از متغييرهايي است که در حوزه ارز و نفت وجود دارد بنابراين شرايط متفاوت است و معاونت برنامه ريزي چارجوب بودجه را تعيين کرده اما بايد جلساتي را با نمايندگان تشکيل داد.

حسيني خاطر نشان کرد: هنوز تاريخ مشخصي براي ارائه لايحه بودجه 92 تعيين نشده است./ر
برچسب ها: بودجه ، تاریخ ، قیمت ، سیاست ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار